En envis förkyld tjej

Usch.

Idag har jag inte mått något vidare. Blir så sjukt deppig på att vara förkyld. Speciellt i stressiga tider. Kanske är detta ett sätt för kroppen att säga ifrån och be om lugnare tider. Jag önskar jag kunde göra något åt detta, men dessvärre är det inte jag som lägger mitt schema för utbildningen. Jag antar att det bara är att knipa igen och köra vidare, trots att jag tog ett extra galoppsprång närmare det där sammanbrottet som hänger i luften.

Usch.

Ögonen bara rinner på mig, endast högra näsborren fungerar som den ska och jag tror precis jag punkterade ena lugnan eftersom jag hostar så halva Kungälv hör mig. Typ. Känns så i alla fall. Men jag ska verkligen försöka undvika nässpray, värktabletter och andra mediciner så gott det går. vill ju inte behöva dra ut på denna process genom att få kroppen att vänja sig vid dessa hjälpmedel. Nej tack. Jag håller mig till grönt té och massvis med vatten.

Ska prata med min handledare imorgon och kompromissa fram en lösning. Jag tror nämligen inte att jag kommer palla vara på förskolan i åtta timmar i detta skick. Kanske kan jag få åka hem tidigare och reflektera allt jg gjort under dagen. Och så får vi hoppas att detta elände till förkylning blir så kortvarig som möjligt.

Just nu ligger jag i min säng. Plugg-grejerna ligger här bredvid mig på mitt nattduksbord. Men jag har inte rört dem sen fredags. Känns skönt att ha en pluggfri helg, speciellt när det blev på detta vis. en ändå kliar det lite i fringrarna. Vill så gärna läsa klart min bok, har ju bara 15 sidor kvar. Jag har svårt att koplla bort skolan, svårt att koppla av. När kommer det lugna roet tillbaka till mig och lägger sig som en varm filt i knäet på mig? Vid jul? Klarar jag av att hålla huvudet uppe såpass länge? Ugh...

Hej svejs, håll er friska! /L

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0