10 saker du inte visste om mig!

Jag och min kära klasskamrat Josefine gav varandra bloggämnet 10 saker du inte visste om mig. Trevlig kvällssyssla såhär på onsdagskvällen, inte sant? Nu skjuter jag hej vilt från höften, men vi kör på!

1. Jag är väldigt kulturell av mig - gillar att gå på konstmuseum, slottsbesök, låna böcker på biblioteket, gå på konserter och musikaler mm.

2. Jag bakar väldigt ofta, största anledningen för att jag är så sötsugen (alltför ofta!)

3. Jag älskar musik! Och främst musik som inte är sönderspelade på radion. Favoritartisterna (för tillfället) är Laura Marling, Mando Diao, Lykke Li, Florence Walsh och Minnie Reperton.

4. Jag är vänsterhänt. Dessutom kunde jag bara till en början hoppa hopprep baklänges när jag var liten. Därför känner jag mig ofta unik i mängden.

5. Det är ytterst ytterst sällan jag är ute på krogen och festar. Not my cup of tea helt enkelt. Som fattig student är jag mer mån om mina pengar och vill lägga det på saker som jag kan behålla mitt goda samvete för.

6. Jag är väldigt duktig på att stöka ner på mitt rum, speciellt med att släga kläder i min fötölj. Dock är jag väldigt duktig att städa upp också. Plus mins noll.

7. Jag önskade att jag hade varit bra på något instrument. Typ cello. Och sen få åka med på turné med stora svenska artister.

8. Jag har svimmat 3 gånger i mitt liv, alla gånger på offentlig plats - vårdcentralen, simhallen, skolan. Den sistnämnda var en bieffekt av sprutan mot svininfluensan för två år sedan.

9. När jag har tillräckligt med pengar vill jag skaffa mig en liten vit lurvig hund och döpa den till Rufus. Eller Hubbe.

10. Jag är ingen växtvän. Ala växter som finns i mitt sovru tenderar att dö inom en vecka eller två.

Kommentarer
Josefine

Görintressant läsning!

2011-09-15 14:11:58
URL: http://josfinee.blogg.se/
hemlig vän

osså är du väldigt söt me...både utsidan och insidan !

2011-09-15 17:26:32

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0