Men snälla?



Någon mer än jag som såg Outsiders igår? Gårdagens avsnitt handlade om furries-världen. Det vill säga människor som tror de är ett visst djur själsligt. Större delen av de som deltog i avsnittet handlade om folk som brukade klä ut sig till någon vargliknande djur och gå runt på stan och yla.. Fine. Det är en sak. Men sen deltog även "Pao". Som tror hon är en katt. Alltså.. hur får hon ihop sitt liv? Hon bor ju i en lägenhet. Hur får hon pengar till hyra och mat? Hon kan väl inte ha ett jobb, för jag har svårt att se någon arbetsgivare vilja anställa en som tror hon är en katt. Och det säger jag inte för att vara elak. Hon gör ju ändå mänskliga saker mitt i allt katt-stohej, som att vattna blommor och prata verbalt, gå på sina två ben och handla mat. Något mer rubbat är att hon har ett råttkoloni i lägenheten, och dessa råttor brukar hon tydligen sätta ett litet koppel runt och kela med sittandes på balkongräcket sisådär 4-5 våningar upp. Inte riskabelt alls va.. Råttkoloni, vad säger bostadsföreningen/hyresvärden om det?

Blev ju helt knäpp av att titta på henne under programmets gång. Tydligen äter hon rått kött med händerna, jamar och har sig ute bland folk, bland annat i mataffären. Först tänkte jag att "okej, du tror du är en katt. Mår du bra av det så visst". Men sen säger hon att om hon av förmodan skulle känna sig arg eller hotad kan det hända att hon biter folk ute på öpna gatan! Det är ju helt sjuk! Titta på klippet ovanför. Jag vet inte hur jag ska reagera egentligen. (Det roliga var att den nya Lotto-reklamen visades i reklampausen strax innan programmet skulle börja igen, ni vet den där en kvinna säger att "för katter är också människor", hahaha..)

Kommentarer
Josefine

Jag kollade lite, men blev för upprörd att fortsätta.

2011-10-05 19:49:46
URL: http://josfinee.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0