Tre studiebesök och kraschad mobil

Hej!

Nu är mina studiebesök över, och det var roligt att få komma ut från skolans lokaler och göra något nytt. Först ut var besöket på Universeum! Först satt vi i en sal i typ en timma och lyssnade på en man som pratade lite om pedagogiken på de platser vi gjorde studiebesök på. Sen fick vi gå på en "pedagogisk vandring" genom Universeum, göra lite uppgifter och titta på alla djuren. Regnskogen var värst, jag gick på helspänd hela vägen igenom. runt omkring mig hoppade et gäng apor, ovanför mig flög stora knallröda fåglar som störtdök emellanåt, i glashyttar bodde det stora fågelspindlar och det fanns även enorma ormar där. Huh! Matilda spelade ett spratt på mig, med mobilen och videoinspelning i högsta högg bakom mig skrek hon till "Linnéa seee uppp!" och jag trodde det var något som skulle attackera mig bakifrån så jag vänder mig om och kastar ett skräckinjagat ansiktsuttryck rakt in i kameran. Jättesnyggt. Självklart var det ju inget heller..

Jag och Josefine i regnskogen,
jag ler endast för att slutet av regnskogen låg framför oss..

Nåväl. En mycket bra studiebesök avrundades med middag på samma ställe med mina favorittjejer Matilda och Josefine, och när vi sitter där och äter strax efter att klockan passerat 17, så kliver självaste Patrik Sjöberg in. Lite oväntat sådär. Men kul. Han gick ganska snabbt sen igen, kanske för att vi glodde så, haha..

Igår var vi på Naturhistoriska museet i Slottskogen och på Sjöfartsmuseet. Att glo på uppstoppade djur var väl inget för mig. Dammigt var det också, jag blev helt snurrig i slutet, efter en timma i lokalerna. Men intressant ändå på något vänster. Inget ställe jag skulle gått på min fritid dock. Vilket min gamla italienskalärare tydligen gör som traskade runt där själv samtidigt som vi var där. Vidare åkte vi till Sjöfartmuseet där jag fick klappa på sjöstjärnor. Krabban stod jag över, krabbfobi som jag har. Ryggade tillbaka och ändå sträcker guiden fram den mot mig, huh! Sprattlande krabba, fy sjutton. Fick se den fulaste fisken jag sett, en kattfisk.


Idag ska jag läsa de sista kapitlen till imorgon. Inte alls sugen på det. Sitter och tittar på nya mobiler istället. Igår kväll runt kl 23 dog ju min mobil. inget internet och inte ens någon täckning. Kunde inte smsa eller nånting. Trodde min tid som mobilägare var över, inte kan jag leva en dag utan mobil. Griper tag i pappa direkt efter att han hade duschat klart och bad om hjälp. Efter många svordomar fick han på något sätt den att fungera igen. Men jag litar inte på att det är föralltid. Snart dör den igen. Så jag måste införskaffa ny mobil oavsett, denna suger ändå - fungerande eller ej.

Ha en fin dag! /L

Kommentarer
Josefine

Du ska inte nämna att en viss person är bortklippt? ;)

2011-11-12 13:06:08
URL: http://josfinee.blogg.se/
Linnea

SV: Schh... ;)

2011-11-12 14:05:27
URL: http://baralillalinnea.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0