Fredag fredag fredag!

Hej igen!

Jag är ledsen att bloggen hamnar lite i andrahand i prioriteringen, men det är så det är. Nu har jag i alla fall sen senaste blogginlägget haft min opponering med tre andra klasskamrater. Det hela gick ut på att vara diskutant på en klaskamrats tenta där man lyfter fram det som är bra i tentan och så ger man lite tips på förbättring, samtidigt som man ger lite synpunkter på de andra tentorna.Det hela gick bra och jag kan nu andas ut eftersom jag slipper komplettering. Nu handlar det alltså om G eller VG... Väntar med spänning!

Efter opponeringen (som var slut vid kl 12) strosade jag runt på stan med Josefine i en timma. Lyckades komma över en sån där Pippi-tröja ni vet (vit med blåa och röda horisontella streck) på REA för 150 spänn. Som hittat! Dock var den aningens för lång i armarna, så det får jag antingen leva med eller så syr jag upp dem lite. Händig som jag är. Köpte även en svart stickad halssduk, en sån där snodd som man bara trär over huvudet två gånger. Hade en grå sen innan men det är ju alltid kul med lite variation i tillvaron.

Kl 14.30 hade vi bestämt date med Ruth, Caitlyn och Anna, tre tjejer från Australien som går i klassen fram till Januari då de far hem igen. Platsen blev Café Husaren i Haga, stället med de enorma kanelbullarna. Dock drack vi bara kaffe och pratade om allt möjligt, på engelska (plus i kanten tack!). Väldigt spontana tjejer måste jag säga. Sen de kom hit har de hunnit med att resa tillbaka till Australien, till Paris, till London, Caitlyn åker till Island idag, de snackade om att åka till Gotland och till Lappland också, haha. Men det är bra, jag gillar människor som har klart för sig vad de vill göra.

Så efter onsdagens heldag inne i Göteborg har jag nu långhelg. Fast ingen vila, ingen ro. Som man brukar säga. Jag har varit så ambitiös att jag har påbörjat att läsa nästa kursbok, Miljöer för lärande. Ska ha läst tre kapitel till nästa fredag och ha kommit på diskussionfrågor om det jag läst. Utmärkt tillfälle att göra det nu när jag går runt hemma. Städat och röjt undan kläder från fåtöljen har jag hunnit med också, haha. Som en liten husmor med flera bollar i luften.

Imorgon ska jag in till Göteborg igen och träffa Pia och Tilde för lite gott häng. Snart drar de iväg till Sri Lanka de jävlarna, haha. Så det blir väl lite av ett hejdå-och-ha-det-svinbra-de-närmsta-två-månaderna-dag tillsammans med fika och shopping. Ska bli kul att ses igen!

Nu blir det lunch och plugg, tjingeling!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0