Fira pappa!

Hej!

Idag är det fars dag. Egentligen tycker både jag och pappa att fars- och mors dag är ganska onödiga traditioner. Varför inte uppskatta sina föräldrar alla dagar om året istället för just en dag? Och så ska de få presenter från sina fattiga student-barn. Pfft. Nåväl, jag tänkte jag skulle visa min uppskattning till pappa på annat vis i år. Utöver två trisslotter som han kommer få så satt jag hela kvällen igår och pysslade med sax, lim och färglatt papper medan de var iväg hos min faster och åt middag och badade badtunna. Resultatet får ni se i ett senare inlägg, kan inte lägga upp det nu innan utifall han skulle kika in...

På tal om trisslotterna, visste ni att man måste visa leg nu för tiden? Blev lite ställd när jag stod i kassan, men tur att jag hade med mig mitt leg i alla fall. antar att det handlar om spelberoende eller något? Någon som vet? Och inte skulle jag kunna ge iväg trisslotter i present till en som är yngre än 18 år, för då hade jag blivit en langare. Har ni hört något sjukare? haha.. och inte skulle en som är under 18 år få hjälpa sin gamle mormor som är halvblind att skrapa. Och inte heller skulle mormodern få skänka lite pengar av hennes storvinst till sina barnbarn som är yngre än 18. Förlåt alla som jobbar på något sätt med trisslotter, men jag kan inte låta bli att skratta åt detta. Vart är vägen påväg?

Anyway. Nu tänkte jag hoppa in i duschen och fräscha upp mig. Sitter fortfarande i pyjamas (mammas stora pyjamasbyxor är guld värda under kalla nätter!). Ikväll kommer troligtvis syskonen hit så ska vi äta lite god mat, sydafrikansk sådan, och ge pappa massvis med kärlek. Alltid trevligt när syskonen besöker, inte kul att bo själv med sina föräldrar varje dag (haha..). Imorgon är jag ledig också, härligt! Hoppas ni får en fin söndag!  /L

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0