Veckoschemat!

Hej på er igen!

I morse hade jag världens otur. Jag gjorde en intresseanmälan hos bammaningsenheten här i Kungälv, att få vikarera på olika förskolor inom kommunen. Idag hörde enhetschefen av sig - medan jag stod i duschen! Fuck no. Kan man ha mer otur? Tydligen, för när jag försökte ringa upp andra gången och kom fram till den förbaskade telefonsvararen så tryckte jag inte ordentligt på den röda luren. Det slutade med att jag hade spelat in en femton minuters långt meddelande på enhetschefens telefonsvarare! Ville bara sjunka genom marken, tänk om man hörde något i meddelandet från mig? Mobilen låg ju bredvid mig när jag satt här vid datorn ch pratade med Stina på facebook. Sjöng jag lite sådär som jag brukar göra? Sa jag något dumt om bemmaningsenheten för att dem aldrig svarade? Oh lord, jag hoppas att det var heeeeeelt tyst! Och imorgon ska jag ha ljudet påslaget på mobilen och be till gudarna att dem ringer upp mig igen. Det handlar ju om intervju det här, stora grejer för lilla mig!

Anyway, veckan som kommer ser bra ut.

Måndag: Hemmadag. Läsa den sista tentan och komma på två synpunkter/frågor. Sola.
Tisdag: Hemmadag. Sammanställa allt inför opponeringen i ett worddokument och skriva ut. Sola.
Onsdag: Shopping i Gbg med mig själv. Direkt vidare till skolan kl 13 för den examinerande opponeringen.
Torsdag: Hemmadag. Renskriva min egna tenta efter att ha fått respons från klasskamrater. Sola.
Fredag: Cykla hem till storasyster och baka cupcakes. Vidare sen hem till Joel och fira hans examen tillsammans med hans 20 vänner som jag aldrig träffat förut. Dags att plugga namn och ansikten på facebook kanske?
Lördag: Examensfirande dag nummer 2 för Joel med familjen och släkten.
Söndag: Hemmadag. Renskriva min egna tenta efter att ha fått respons från klasskamrater. Sola.

Utifrån detta lilla veckoshema kan vi härmed konstatera följande saker:

- Jag har inga fler dagar i skolan. Inga fler morgonar på grön express i rusningstrafik. Lovely.
- Jag ska sola. För det behövs mycket sol. Inget regn alltså. Sluta upp med det där!
- Brorsan vågar låta mig hänga med hans vänner. Coolt vad jag måste ha lyckats ådstakomma, haha. Eller är det städhjälp jag är? Hmm..
- Mycket tentaskrivande de närmsta dagarna. Räcker det snart eller?
- Jag är bara några dagar ifrån mitt efterlängtade SOMMARLOV!

Lev väl. Puss!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0