Oh, Revolutionary road..

Har länge velat se denna film. Mest för att jag har hört att den ska vara superbra. Den är ju trots allt oscarsbelönad (eller var det Kate Winslet som var det? Skit samma, toppbetyg på DVD-fodralet i alla fall). Dock har jag aldrig kännt att jag har haft tid att sitta ner i drygt två timmar och titta på den. Men idag tog jag mig tid.

..

Herregud. Jag blev helt stum efter att eftertexten hade rullat klart. Och det sjuka är att jag fortfarande sitter här och tycker så synd om Winslets karaktär April. Och DiCaprio satt där helt förstörd på en parkbänk. Heartbreaking. Dem är ju så fina tillsammans.

Stumheten sitter fortfarande kvar inom mig. Vet inte vad jag ska göra härnäst. Jag bara sitter här med min dator och ett glas vitt och andas. In. Och ut.

Det är något speciellt med filmer med gammaldags stuk. Eller filmer med Winslet och DiCaprio i huvudrollerna. Kanske både ock. Jisses.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0