Trevlig dag.

Hej på er igen!

hur mår ni? Trötta? Jag med. Jag är jämt trött nu för tiden, men det har varit en tuff vecka. Bara två dagar kvar innan det är helg, och då ska jag minsann spendera stor del i min säng.

Idag blev det lite knas på morgonen. Det var tänkt att jag skulle börja kl 8 på förskolan. Men jag var för långsam med att hitta kläder och packa väskan och allt, så jag insåg att jag inte skulle hinna till min buss. Så då fick jag ta nästa buss helt enkelt. Problemet är att det bara går en buss varje timma. Så jag var inte på förskolan förrän kl 9.10, haha. Och då var det bara direkt att börja observera inskolningen som vår avdelning går igenom denna veckan med ett barn. Tur att inte mina ordinarie handledare var där idag, de hade väl inte tolererat att jag kom så sent, hehe..

Sen drog jag redan vid 13.30. Alltså, kort dag med barnen. Herregud det var så hemskt när jag skulle gå, den ena tjejen jag hade lekt med började nästan gråta för att jag skulle gå. Heartbreaking. Fick sätta mig på huk intill henne och säga till att jag kommer igen imorgon, och att vi kunde leka mer då. Sen höll jag på att missa bussen ner också, den kom precis när jag såg hållplatsen, så jag fick snabbt leta fram mitt busskort som hade försvunnit.

Väl nere i centrum traskade jag vidare till Mimers Hus, där det var en föreläsning om specialpedagogik. Typ för barn med autism, asberger, tourettes osv. Jag höll på att somna, det gick mest in genom ena örat och ut genom det andra. Efter att ha tagit mig igenom två timmar av föreläsning traskade jag och storebror Joel (som också var med på föreläsningen) hem till honom. Där åt vi ciabattabröd med sallad, laxfilé och brieost som fyllning. Det var gott faktiskt, även om vi var lite osäkra först om kombinationen lax - brie. När jag gick hem sen fick jag med mig en skiva av Jonathan Johansson, en svensk artist som jag börjat lyssna på mer och mer. Det var ett sammanträffande att just Joel hade den helt plötsligt, och att jag fick låna den. Så till helgen ska jag bränna den så jag också har låtarna på en skiva. Mycket trevligt tycker jag.



Nu närmast ska jag fixa med VFU-blanketter till föräldrarna, kolla igenom mina anteckningar från dagens observation av inskolningen, och förhoppningsvis få lite vila också.

Love you.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0