Spring i benen.

Tjabba tjenare!

Idag hardet varit en rätt knepig dag tycker jag. Mina dagliga rutiner i schemat har inte stämt över huvudtaget tycker jag. Endast på morgonen när jag vaknade och gjorde mig i ordning inför skolan. Väl i skolan lyssnade vi på en föreläsning om anmälan och socialen och så vidare. Första rutinen som bröts gjordes när jag valde efter en timma att åka hem igen. Föreläsningen var för tråkig. Jag åkte hem drygt 4 timmar innan föreläsningens slut. Lyckat Linnéa. Och nu är jag nyss hemkommen från en powerwalk i Fontin med Jenny, powerwalk som jag inte sysselsatt mig med sen jag vet inte när. Då räknar jag självklart inte med dem gånger då jag fått gå riktigt riktigt snabbt alternativt springa för att hinna med bussen. Förhoppningsvis ska dessa powerwalk bli en vana nu när jag inte har något träningskort längre (billigare at använda sig av naturen säger en fattig student). Och förhoppningsvis ska dessa powerwalk kunna utvecklas till ordentliga löprundor. Det får ju bli när all is och snö är borta på spåren i fontinskogen, det är ju fortfarande glashalt tyvärr.

Snart ska vi äta middag också. Vi inväntar bara storebror som är påväg hit från Göteborg. Sen blir det till att läsa lite i min nya bok (okej den är inte helt ny. Den är säkert 6-7 år gammal, men det är första gången jag läser den ordentligt), om hur man kan finna balansen bland all stress blandat med träning, mat och jobb/utbildning. Jag hoppas jag lär mig något, för jag vill gärna bli av med min stress som tär mig i bitar för tillfället. Speciellt nu när det närmar sig varma våren. Powerwalken var ju i alla fall ett steg i rätt riktning, vilket känns väldigt bra!

Nu ska jag byta om till myskläder innan alla är samlade vid bordet. Trevlig måndagskväll!

Linnéa

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0