Snöfan.

När jag gick upp i morse kändes det hur bra som helst. Jag var utvilad, jag såg fram emot ledighet och hela huset för mig självt. Glädjen fick en rejäl käftsmäll om inte ens en misshandel som ledde till döden i samma veva som jag drog upp rullgardinen. Det är SNÖ. Ö-v-e-r-a-l-l-t. Man hinner ju knappt vara lycklig över att våren äntligen kommit innan det kommer ett nytt lass med snö.

Men jag tog ändå tillfället i akt och njöt av en långdragen frukoststund med mitt egna fina sällskap. Fast det blev ingen storfrukost i sig, jag hade ju tänt göra gröt, koka ägg, smörgås, juice mm. Men jag tappade lusten lite av allt vitt utanför fönstrerna. Så det fick bli en liten frukort och lösa korsord och annat i tidningen. Det är inte ofta jag får tid till sånt, läsa alla delarna i GP och lösa klurigheter, det var kul.

Idag ska jag stanna inne, inte så förvånande kanske. Det kanske är någon däruppe som tycker det är dags att städa och röja undan gissar jag på, haha. Jag har ju tid till det så. Ikväll spelar Joel och Pixbo i Lisebergshallen i Göteborg, slutspel. Jag får se om jag orkar gå. För mig är ju inte det ultimata att åka till Göteborg på min lediga dag med tanke på att jag åker dit varje dag annars. Annars är det ju rätt gott att mysa ner sig i soffan och glo på Så ska det låta som börjar ikväll..

Nej, nu ska jag föröska njuta av dagen till max! Lite snö ska inte sätta stopp för någon. Puss!

Linnéa


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0