Skolveckan klar.

Sådär ja. Då var denna skolveckan klar för min del, feels pretty good. Idag åkte jag in med Victoria och Nenne, så mötte vi upp Matilda sen vid Kungsportsplatsen i Göteborg. vi började snacka om den tykne busschauffören som jag stötte på igår och om kontrollanter. Jag nämnde för mina kamrater att jag aldrig skulle vilja jobba med sånt, liksom Lapp-Lisa. Deras jobb går ju enbart ut på att sätta dit folk, hur kan de tycka det är kul? Visst, hade man frågat en Lapp-Lisa varför han/hon har det jobbet, hade man nog fått svaret att de vill bidra med ordning och reda i vårt samhälle, och det är väl sant i och för sig. Men huvudsaken handlar det om att sätta dit folk tycker jag. Lite läskigt var det då när vi 1 minut senare går förbi förskolan som ligger precis brevid vårt universitet. På andra sidan grinden in till förskolan står 3-4 barn, runt 4-5 årsåldern med penna och block i händerna. De ropar på oss om de får ställa en fråga till oss. "Visst" svarade vi. "Vad tycker ni om parkeringsvakter?". Hahaha, det var sånt sjukt sammanträffande! Vad är sannolikheten att dessa småglin frågar just den frågan till just oss just vid detta tillfälle? Sjukt.



Dagens föreläsning handlade om Barnkonventionen och lite annat runt om den. Skittråkigt. Hade jag inteh aft basgruppsmöte efteråt hade jag dragit hem illa kvickt vill jag lova. Men nu hade vi alltså basgruppsmöte för att göra ändringar i vårt fördjupningsarbete som ska in om en vecka prick. Jag var ändå hemma 14.40 ungefär (mötte två kontrollanter på bussen hem också, komiskt). Nu har jag ju långhelg så jag har inget att klaga på. Jag har dock en hel del att läsa nu under dessa tre dagar. Snälla Nenne tyckte jag kunde få låna hennes kursbok Barns vardag som jag inte har kunnat läsa. Och även en artikel om det föreläsningarna som vi är inne i nu betonar. Jättebra, men usch va tråkigt.

Vad händer annars idag då? Ligger här på golvet i sovrummet och lyssnar på Mando Diao, en klassisk syn numera tror jag. Kul förövrigt att pappa diggar min Mando Diao-skiva och mamma min Carl Norén-skiva. Jag förstår dem, det är ju omåttligt bättre än deras Kinamusik som de spelar titt som tätt. Huh! Sen har jag skrivit ihop ett dokument om min fastan av choklad, mest som en kul grej men det känns bra att ha koll på vad som gäller. fastan är inte över förrän 22 april, och det har bara gått 5 dagar.. Men imorgon är det sabbatsdagen, då ska jag inte snåla med chokladen! Hahaha. Även om jag genomgick samma fastan förra året så känns det svårare denna gång måste jag säga. Reklamfilmerna om choklad på tvn har ökat radikalt, och man lägger märke på chokladen i mataffären mycket lättare och snabbare nu. Illa. Men vårt motto med fastan är "Kan Jesus, kan vi!" (Han fastade ju 40 dagar innan påsk. Visserligen inte choklad men skit samma).

Nu ska jag väl påbörja läsningen lite så det inte blir sån börda på söndagskvällen. Glo lite på tv också kanske. Sveriges värsta bilförare ikväll också, woho!

Stor omfamning!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0