Sjuk nu?!

Ska man skratta eller bli arg? Halsen är ringrostig, och jag kan lova att jag kommer ligga i feber hela helgen säkert. Och precis för att det är just helg. Varför kan jag inte bara få hämta andan från allt i skolan utan att behöva må sjukligt dåligt nu också? Åh, irriterande.

Dagen i skolan var också lite irriterande. Det blev en heldag trots allt. 9-15. Föreläsningen om hur man skriver rapport gjorde ingen i min basgrupp mycket klokare, utan antingen var det sånt som vi redan visste eller så skulle föreläsaren och den kursansvarige som fungerade som en sidekick bara krångla till det ytterligare. Men vi var ju ändå tvunga att stanna kvar eftersom vi skulle ha handledning med vår seminarieledare angående just fördjupningsarbetet, bolla lite idéer och får tips osv. Jaha, då har hon inte hört av sig om någon sal för det första. Så vi får ju stå i entrén till huvudbyggnaden och vänta på henne. Hon dyker inte upp, så vi fick kontakta den kursansvarige igen för att få hjälp att hitta henne. Till slut kommer hon traskandes i korridoren till oss, sisådär en halvtimma efter utsatt tid. Underbart. Så därför blev det en timma längre i skolan än vad jag hade tänkt mig. Och jag som inte hade med mig så mycket mat eller plånbok, ni kan ju gissa hur hungrig jag var. Och är fortfarande, för middagen är inte klar än. Det enda som var trevligt idag var Göta studentkår som hade ställt ut ett bord i huvudbyggnaden och delade ut information och så. Fick gratisgrejer så som en bläckpenna, cider, post-it lappar och kondomer, haha. Kände mig lite som en Solsidan-Ove, blev ju glad för att jag bara fick dessa saker, haha.

Nä, nu måste jag vila lite innan middagen, jag är så trött och söndersliten att det nästan känns ohälsosamt faktiskt. Och halsen krånglar också, himla skit. Hoppas ni mår lite bättre i alla fall.

Trevlig fredag!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0