Nyklippt!

Äntligen har jag fått en ny frissa. Det var på tiden ska ni veta. Jag mötte upp syrran på busshållplatsen, och så åkte vi in till korsvägen i Göteborg. Hon hade tid efter mig så hon fick sitta och vänta två timmar till en början. men men. Vi hade i alla fall ångest så det rök ur öronen på oss, har nog aldrig varit så nervös. Och inte fattar jag varför nu i efterhand. Eller jo, jag kapade ju 15 cm av mitt hår om inte mer, och det visste jag redan innan att jag skulle göra. Men jag är nöjd i alla fall, det känns jättebra och det blev som jag hade tänkt mig.

hur har jag gjort det nu då? jo, jag har en page! Woho! Det går till axlarna ungefär, och så har jag både färgat i hårbotten och gjort ljusare slingor. målet är att få det guldbrunt framöver, så detta var en bra början. Stället jag klippte mig på, Made by headlites, var betydligt bättre än hemma i Kungälv. Har fick jag så mycket kaffe som jag ville ha, och stolen som man satt i när man fick sitt hår tvättat och inpackat var en massagestol! Jag skulle ha frågat hur mycket en vanlig klippning hade kostat, för jag skulle kunna tänka mig att gå dit fler gånger.

Det negativa var att min frisör hade försovit sig, så det var en frisör i lokalen som hade fullt upp kan man säga. Man tog in mig på tok försent, men denna tjejen var i alla fall effektiv. Sen kommer han som skulle klippa mig, och han var ju engelsktalande! Så jag är nästan lite glad att han var försenad, för jag hade blivit så nervös om jag hade fått förklara för honom hur jag ville ha det - på engelska. Hahaha, kanske ltåer skittöntigt, men man tappar ju orden i sådana sammanhang. Men slutet gott, allting gott som man brukar säga.

Egentligen skulle jag åka till skolan efteråt och arbeta med grupparbetet, men jag glömde lunchlådan hemma, hade inga pengar, och som grädden på moset kände jag mig inte alls kry. Så jag fick tillåtelse från min grupp att åka hem och krya på mig till imorgon. Då är det Pedagogen igen kl 9. Arbete med gestaltningen som vi ska ha på måndag. Men nu har jag i alla fall fått i mig mat och panodil så jag mår lite bättre.

Men vad är det med vädret då?! Alla vi på frisörsalongen (6 st) blev helt chockade, det kan inte vara på riktigt? Galet ju, det var ju så härligt nu på de senaste dagarna med sol och torr mark. Nu står dedt folk här hemma på gården och skottar liksom.. inte okej. blir så trött på detta.

Nä, nu ska jag se om det finns något jag kan göra med grupparbetet. fick lite dåligt samvete när jag åkte hem och lät de andra få jobba med arbetet, de vill ju inte sitta där äna. finns säkert något jag kan kompensera tänker jag, haha.

Puss
(P.S; bilder på nya frissan kommer så småningom, kameran dog precis när jag skulle ta kort. Så den är på laddning).

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0