Tillbaka till förskolan.

Vänner!

detta är nog det mest tekniska jag har gjort på länge, jag lyckades ändra design på min blogg! woho, nu har jag fått bevistat för mig att visst fan är jag lite duktig ändå. Hahaha! Stolt som en tupp, fast tråkigt att profilbilden försvann. Men men, det är bara att skita i det nu och istället glädjas åt en numera mysig blogg, för visst blir man lite varm i hjärtat? haha.

Idag ringde klockan 05.10. Det var HEMSKT. Finns nog inget värre än att gå upp så tidigt ur en varm och gosig säng. Men å andra sidan fick jag träffa mina solstrålar igen på förskolan efter en månads uppehåll. Superkul, även om vissa utav barnen har kommit in i den fruktade trotsåldern. Men mitt arbete under denna praktikperioden är att observera rätt mycket, så då sitter jag mest där och antecknar det jag ser, och "slipper" handskas med de barn som älskar att gå de vuxna på nerverna, haha. Men de är himla söta ändå, och man lär sig massor, inte bara och hur man arbetar som lärare, utan även hur barn ser på livet. Jag har fått helt andra ögon sen jag började lärarutbildninhen tidigare i höstas. Sen har jag på senare tid ändå pendlat i tankarna om det är förskolelärare jag faktiskt vill bli. Jag har haft lite tankar på andra saker att arbeta med som jag känner mig lite sugen på, men vi låter det vara osagt tills vidare. Jag är alltid bestämd mot mig själv att avsluta allt som jag påbörjar. 3 år kvar av lärarutbildningen, det lär ju gå hur snabbt som helst. Och jag är fortfarande ung när jag får min examen (22 år), så visst finns det tid för andra drömmar efter det. Nåväl. I och med att jag började kl 6.15 så fick jag sluta kl 14, och det var skönt att få åka hem medan det fortfarande är ljust. Imorgon börjar jag kl 8 och går fram till kl 13.30, sen blir det en sväng till Mimers Hus i Kungälv, min gamla gymnasieskola. Där ska jag lyssna på en föreläsning om specialpedagogik. funderar därför på om jag ska cykla till Mimers imorgon bitti och hoppa på bussen där upp till förskolan, så står cykeln där sen när jag ska hem från Mimers. Himla smart tänkt, eller hur?

nu ska jag förbereda lite enkäter som jag ska dela ut på förskolan nu i dagarna till föräldrarna, förbereda inför en ny observation imorgon, sammanställa dagens observation och därefter bara slappa hela kvällen. Jag fattar inte hur jag fortfarande lever alltså, jag borde vara helt mosad vid det här laget. älskade dock inställningen hos min handledare i morse i kapprummet, kl 6.15 på morgonen; "Nu är det inte långt kvar till helgen, en dag närmare!", haha. alltid se det från den ljusa sidan! Rätt inställning tycker jag.

Sköt om er! /L

Kommentarer
Lisa

Hysta över lösenord och bild så lägger jag in profilbilden åt dig ;)

2011-03-01 22:49:40
URL: http://glitterdagar.blogspot.com/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0