Redovisning/Långfrukost?

Sitter här hemma nu på mitt rum. Min rosa mysdress är på, känns jätteskönt. Jag har liksom inte hunnit vakna till sen i morse, så jag har gått runt hela dagen idag i skolan och varit så tung i huvud armar och ben. Men imorgon är jag ledig och det är ju skönt det! Då ska jag inte göra någonting. eller jo, jag hoppas på fint väder så jag kan få traska runt här ute och fånga upp lite mer energi och inspiration, allt känns mest grått just nu.

Redovisningen idag gick som förväntat bra. Det kändes inte alls "läskigt" eller så, så kanske är det bra att vara så trött så man inte riskerar att svamla iväg om helt ovesäntliga saker, haha. Det jag är så glad över mest är att vi i gruppen är rätt chilla ändå men klarar det galant trots allt. Jag menar, vi hade inte kört någon repetition över huvudtaget, men vi visste ändå vart vi hade varandra och hjälptes åt att fylla ut redovisningen så gott det gick. Vi fick dessutom sluta 2 timmar innan utsatt tid, vilket kändes bra behövligt. Nu tänker jag chilla hela kvällen och titta på tv. Dem kallar oss artister kl 20.30, just nu favoritprogrammet. September ikväll, trevligt trevligt. Läsa någon bra bok också kanske, som inte är en kurslitteratur. Mamma försöker få med mig på ett zumbapass på en timma, men nej nej nej. Att hålla på med stegkombinationer och samtidigt skaka loss funkar inte idag.

Annars då? Jag känner mig lite shoppingsugen.. Inte just precis nu kanske, men över lag sådär. Fast det är rätt så opassande att shoppa en massa kläder och sånt nu i dagarna. 760 spänn kommer gå åt till busskortet och sen har jag ingen tid till sånt, i alla fall inte denna veckan. För nu har det blivit så att jag enbart shoppar i Göteborg och inte i Kungälv. Det är ju så smidigt att bara slinka in på Kungsgatan som ligger ett stenkast bort från Pedagogen. Lite av en ekonomisk fälla kan man tycka, men äsch.. Men denna veckan slutar jag såpass sent dem dagar jag är inne i stan, så det är ingen idé.

Sitter just nu, i skrivande stund, och funderar på om jag ska lägga upp en ny levnadsstil för mig själv. Då kanske jag slipper vara såhär trött och hängig efter skoldagar och istället finna en bra balans mellan skola och .. harmoni. Jag tror jag ska införa den långa söndagsmorgonen. En lång och njutsam frukost med gröt och juice och hela kitet. Titta på Nyhetsmorgon och ta en kopp kaffe (jag hinner aldrig med kaffe på morgonen nu för tiden). Jag tror då att det inte blir lika hårda tag då på måndagarna, det vill säga dagen efter. Man kan ju alltid testa och se, eller hur? Nu kanske det var dumt att det precis varit söndag, haha. Men va fan, jag är ju ledig på fredag också, då kan jag köra långfrukost då med kanske. Så spännande!

Lill-Babs brukar ha en lång frukoststund. Kan hon kan jag..

Nu ska jag ner och hälsa på mamma som kommit hem från jobbet- Kanske hjälpa henne med middagen också. Jag är ju en sån gullig dotter förstår ni.

Puss och kram! /L

P.S Grattis min älskade Matilda på namnsdagen! Du är den bäste för mig, pusspuss!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0