Innebandy-afton.

God kväll nattugglor!

Jag är nyss hemkommen från Göteborg. Det blev en tur in i alla fall, även om jag kände mig rätt sliten. Har glott på innebandy sen kl 20. Man märker ju att det är slutspel nu asså, det var så mycket testosteron på planen att domaren till slut fick ett psykbryt, det var rätt kul att se. Matchen liknade jävla krig med gapande spelare som knuffas och kör trashtalk utan dess like. Fredagsunderhållning var det ja, haha.

Uppvärmning, Pixbo.

Pixbo vann till slut med 7-4 på hemmaplan, och nu står det alltså 11-9 till "oss" efter två omgångar av fem. På måndag åker dem upp till Umeå för fortsättning. En kul grej som sker under målkalasen är att för varje mål som görs utav Pixbo under matchen så kastar målgöraren ut en guldboll till publiken direkt efter målet. Den som fångar bollen vinner något pris, antingen presentkort/pasta från Pasta+, eller en biljett till något evenemang på Parken nattklubb. När Henrik Delborn gjorde mål i tredje perioden, tror det var 5-4-målet, så kastade han bollen till mig! Kul, tack så mycket! Jag blev helt paff, jag som mest satt där som moralisk stöd för Joel, haha.

 

Guldbollen av Delborn.

Vad priset var vet jag ännu inte, han som hade hand om priserna hade redan hunnit dra innan vi hann hämta ut något. Så en snäll tjej vid namn Katarina fick ta mitt namn och så meddela Joel när priserna har kommit.

Nu ska jag titta på Så ska det låta på SVT play som jag missade nu ikväll. Sen blir det sängen för min del. Hoppas ni haft en mysig kväll, godnatt!

Linnéa


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0