Gräv mig en grop.

God kväll!

Jag börjar se ljuset i veckans mörka tunnel, skönt! Idag har jag haft min sista praktikdag på förskolan för den här gången, nästa gång blir 13-15 april. Alltså en månad kvar och lite till. Det är jättekul att barnen faktiskt kan säga mitt namn nu, förut har de varit lite si och så med att komma ihåg det, haha. Det är så underbart när de kommer springandes till dörren på morgonen och skriker att nu kommer Linnea minsann. Åh vad det värmer! Det är så att jag hellre hade varit på förskolan imorgon också istället för att åka til skolan för föreläsning. Ugh..

Efter föreläsningen imorgon har jag i alla fall helg, och tack gode gud för det! Denna veckan har varit ovanligt lång känns det som, det har gått i snigelfart! Och till helgen blir det kalas för storasyster, om systerdotter Alice har hunnit bli frisk från sin feber vill säga. Jag och Joel ska slå ihop oss och ge en present till Lisa som vi aldrig gett innan, så det ska bli lite spännande det här. Utan att säga för mycket (för jag vet att Lisa läser här), så är det en del pyssel som ska knåpas ihop tills dess att det är kalas. Utöver kalas i helgen så ska jag - precis - sova. Sova sova sova. Helst flera timmar i sträck. Men då är då, och nu är nu. Jag sitter här på mitt rum och funderar på om jag ska ta mig en varm dusch. Jag fryser så, vilket kanske inte är så konstigt. Pappa har fått för sig att vi inte ska ha så mycket värme i huset. Det kostar nämligen väldigt mycket pengar. Och så förbränner man tydligen mer när man fryser. Så ja, man kan väl säga att jag längtar lite extra till sommaren för tillfället. Tills dess får jag sova med ett duntäcke och två filtar, haha.

Eller så gräver jag mig en grop att gömma mig i. Då kanske jag både blir lite varmare, och så får jag min vila som jag behöver så från allt arbete och skola. Jag faller ju ihop snart..

God natt!

Syskonen Rauswall
Joel, Linnéa, Lisa

 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0