Fira syster ikväll eller hemmakväll?

Ja usch, jag har åkt på en rejäl dänga av förkylning. Det värker i hela kroppen, jag fryser, ont i halsen, snuvig, har mensvärk, huvudvärk.. alla symtom man kan tänka sig. Gulliga mamma har varit på apoteket och köpt hem speciella halstabletter, måste ta min andra tablett alldeles strax (30 min mellanrum). Känner mig helt utarbetad också, mår verkligen inte bra utöver förkylningen. Beräknade att det är ca 13 veckor kvar till sommarlov (nä jag har inget påsklov..) så jag undrar hur jag ska klara mig utan att gå in i väggen totalt. Jag har märkt nu under universitetstiden hur viktigt det är att få ha alla lov som man hade förr, höstlov, sportlov, påsklov. Jag har inget utav det, utan här gäller det bara jul- och sommarlov. Och nu kan man inte ens få vara ledig på helgerna heller, för då måste man sitta ner och läsa alla böcker och skriva arbeten. Usch!

Ikväll har storasyster kalas också. Jag tror inte jag kommer kunna vara med tyvärr. Min hjärna säger ja men kroppen säger nej. Så vi får se vem som segrar. Knarkar ju dessa halstabletter och panodil så vi får väl hoppas på ett mirakel. Har druckit en halvliter grönt té också, så snälla gör mig frisk nu!

Någon som vet en exemplarisk huskur annars?


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0