Busskrångel..

Hej på er! underbart väder ute idag igen, inte sant? Åh vad jag älskar det. Idag var vi tio tjejer från klassen som satt ute på skolans altan i solskenet och åt medtagen lunch. Solbrillor och converse vad det som gällde, hur skönt som helst. Det nästan brann på benen, kändes riktigt gott.

Vi har nu kommit in på den sista delen av denna kurs, en stråk av föreläsningar som går under titeln Uppväxtvillkor. Vi var väl fem stycken som drog i den andra aktens paus så att säga, efter 5 timmar. Fick åka buss med den tyknaste busschaufför jag stött på tror jag. På något vis hade mitt busskort för lågt saldo, så då säger han till mig med uppkäftig ton att jag får åka hem på egen risk ifall det kommer kontrollanter. Då tog jag fram mitt bankomatkort istället att betala med, och då krånglade den maskinen istället. Nu när jag kom hem såg jag att han drog 47 spänn istället för 38. Så tyken som han var så är han fan inte värd dem pengarna. Så ett stort fuck off till honom. Han förstörde min dag lite. Fick i alla fall laddat på mitt vanliga månadskort när jag väl kom hem igen, så nu vill jag inte stöta på sånt krångel igen. Hatar det.

Men gott var det att börja kl 10 idag. när jag öppnade upp sovrumsdörren mötte jag av så mycket solljus att jag blev helt bländad. Mysigt. Hoppas det är lika fint väder imorgon. Jag och Matilda pratade om att åka upp till någon höjd och se ut över stan under någon lunchbreak framåt i tiden. Ända sen jag började på Göteborgs Universitet har det varit något jag velat göra. Tror det kan vara en härlig källa att samla kraft och energi till ännu mer föreläsning i skolan sedan. Vet någon något bra ställe i Göteborg?

/L

Kommentarer
matilda

Typiskt! men det kostar några kronor med om det inte är kontoladdning. Det är liksom det som är grejen med kontoladdning att det ska bli billigare än att betala med kontokort ;) PUSS

2011-03-16 21:12:15
Lisa

Sätt er i pariserhjulet vid Operan ;)

2011-03-16 21:18:10
URL: http://glitterdagar.blogspot.com/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0