Slapp måndag.

Hej!

Idag är det ny vecka. Vaknade av att min handledare på förskolan ringde mig, efter det tittade jag ut över Tveten från sovrumsfönstret. Frost ute, och är det inte lite snö minsann på altanen? Ytterst lite, men det är alltid något. Få bäckar små, blir till slut en stor å, som man brukar säga. Fryser som in i bänken. Har inte gjort annat än att frysa ett dygn tillbaka. Nu är det vinter.

Igår var jag iväg på innebandy igen med mamma och pappa. Bästa Pixbo vann med 6-3, även om det inte var speciellt nervkittlande som det var exempelvis mot AIK för några veckor sen. Men vad gör det. Alltid kul ändå att titta på. Har ju gått på alla hemmamatcher hittills, och nu har det nästan blivit som ett mål att gå på alla under hea säsongen, skulle ju kännas konstigt nu att missa en hemmamatch, haha. Nu kan jag dessutom mer om sporten, vad domaren menar när han gör ett stort kors över huvudet med sina armar (straff) eller om han bara håller upp en arm i luften (avvaktande utvisning). Nu kan jag också alla namnen på spelarna och snart kan jag väl även anlysera så det står härliga till. Det är kul detta, det är mitt sätt att supporta min storebror också, genom att engagera mig i det han älskar. Känns bra det :)

Annars så händer det inte så mycket här hemma hos mig. Har funderat länge på att gå ut och ta en liten powerwalk. Har börjat avrunda varje kväll innan läggdags med att göra 50 situps (25 åt sidorna, 25 vanliga). Förhoppningsvis ska jag kunna utöka antalet succesivt. Jag vill ju verkligen komma igång med någon slags träning nu, men jag vet inte vad. Så tills vidare får jag köra lite hemmaträning, det vankas ju trots allt julbord.. Nåväl. Något ska jag nog komma på att göra idag. förbereda inför morgondagens vfu? Ska spendera den tillsammans med Matilda faktiskt, hon ska komma till min vfu-plats och så ska vi julpyssla lite med barnen där. Kommer kännas jättemärkligt att ha henne där, fast superskoj såklart! Haha. Det är vad jag har att göra denna veckan, julpyssla med barnen tisdag och torsdag. Sen vankas det helg och då ni! Då blir det först kalas på lördagen med familjen för lilla mig, och på söndag fyller jag 20! Då ska jag träffa mina tjejer inne i Gbg och troligtvis gå på Liseberg, köra skiten ur dem i femkamp, haha. Kommer bli grymt! Längtar.

Nä, nu ska jag ta tag i dagen innan det mörknar ute. Pusspuss!

PS! Här har ni dagens låt. Den har verkligen borrat sig fast i hjärnan på mig. Varje gång någon i Pixbo gör mål så spelas denna låten medan gubbarna kramas och ger varandra high-five. Har hört den så många gånger nu så den sitter fast där i hjärnan -blinkblink-. Ha det! /L


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0