en regnig lördag efter en solig fredag.

Hej på er!

Tänkte göra en kort summering om igår och idag, så att jag sedan ligger hyfsat bra i fas igen här på bloggen:

Fredag
I fredags var jag i skolan i drygt två timmar. Handledningsmöte inför fördjupningsarbete som ska ske i grupp. Jag är supernöjd med min grupp! Det är mina tre av närmsta vänner i skolan, och även utanför. Vi vet var vi har varandra och vi hjälps åt som en riktig grupp ska göra. Tummen upp. Vi fick även vår numer fd seminarieledare Pernilla som handledare, som kom med många bra förslag på hur vi kunde lägga upp arbetet och så vidare. Efteråt åkte jag hem tillsammans med en klass gymnasieelever från Hulebäcksgymnasiet (tjuvlyssnade..). Gapiga som fan, men jag antar att det kunde bli värre. Väl hemma gjorde jag inget speciellt. Tittade mest runt på julklappar på nätet för att få lite inspiration. Är inte riktigt klar än, men jag ligger bra i fas ändå. Jag har väl sisådär... tre personer kvar att köpa till. Plus mina vänner. Det är bara att ligga i! Synd bara att vi inte får nästa studiebidrag förrän dagen innan julafton. Känns lite tight. Men men.

på kvällen kom storebror hit och åt pizza med oss och tittade på "På spåret". Har gått från att äta hela pizzor till bara en halv per tillfälle. Känns bra att dra ner på det, och jag blir ju faktiskt mätt på en halv om jag känner efter. Ibland är vi ju ganska bra på att äta tills vi storknar varje gång vi ska äta något. För mig handlar det mer om att dämpa hungern, alltså tills jag inte känner mig hungrig längre. Och jag mår så mycket bättre på det. Gårdagens avsnitt av På spåret var svindåligt. Radarparet bakom programmet "Christer i P3", Christer och Morgan, var inget att ha. Ännu värre blev det när jag såg att de mötte det värsta radarparet jag kan tänka mig, so ALLTID ska vara med i detta program. Anna Charlotta Gunnarson och Ylva Hällen. Big NO NO. Vissa svar var ju så dåliga så jag gömde mig bakom en kudde.

Lördag
Idag vaknade jag upp relativt sent ändå, halv tolv. Det blev alltså 11,5 timmars sömn igår. Haha.. Det förstaj ag får se när jag vaknar är systerdottern Alice på besök. Och mamma som hänger upp julgardiner och en pappa so härjar på vår vind. Övriga medlemmar i Alices familj kommer hit för lite adventsfika senare, efter deras besök på bilverkstad och efter julshopping. Jag har hunnit tagit en varm dusch eftersom jag ändå inte tänker sätta min fot utanför ytterdörren. Spöregn och blåst. Lill-Berit is in town, så att säga. Varje gång det regnar blir jag lite ledsen, eftersom jag vet att om det bara hade varit minusgrader istället för plus så hade allt detta varit snö. Och det är ju betydligt trevligare i jultider än regn.

Nu ska jag sminka mig lite så jag inte ser ut som ett spöke och skrämmer iväg mina systerdöttrar. Är ju trots allt deras moster och fadder, de ska ju dras med mig livet ut, haha... Kanske se på någon film ikväll, plus Så mycket bätttre. Det ska bli mitt nya nyårslöfte inför 2012, att dra ner på tv-tittandet. Datortiden är jag redan körd med sedan länge, där finns det noll hopp.

Idag är det 10 år sedan jag såg farmor senast. Saknar dig. Sjukt att det gått så lång tid, så snabbt. Det sjuka är ju att jag minns exakt vad jag gjorde denna dag för 10 år sedan. Jag skulle ta min stelkrampsspruta. Jag hade fått en specialtid, och skulle inte gå med min klass två dagar senare. Anledningen? Jag var (är?) livrädd för sprutor! Jag fick till och med ta en bedövningssalva på armen kvällen innan så det inte skulle göra lika ont. Haha! Ändå var jag nära på att tuppa av pga mina spänningar och nervositet. Idag är det betydligt lugnare när jag tar sprutor, men det är ju ingen hobby direkt. Vägrar titta på sprutan innan, utan jag tittar alltid på någon tavla eller bok för att se om det finns någor att läsa eller studera. Alternativt att jag sjunger på någon sång inne i mitt huvud. Stänger av allt annat runt omkring. Min mentala kraft. Haha, något säger mig att jag är ganska körd den dagen jag blir gravid och ska genomgå en förlossning.. Hej vilken dödsupplevelse jag kommer ha där! Har ju aldrig varit på sjukhus i eget syfte. Mår ju illa bara av sjukhuslukten vid de besök jag gjort. Tanken av att det ligger en massa sjuka människor i byggnaden med slangar in i deras armar och näsor. Blod och hemska nattlinnen. Uuäghh!

Efter denna långa analys av sjukhusfobi så ska jag nu ta med mig Alice ut i skogen och plocka granris. I den friska luften och en för tillfället regnfri himmel. Puss och kram!

/L

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0