Trubbel med linser..

Då var jag hemma i Kungälv igen för en natt innan Kalmar väntar runt hörnet. Dock ser jag sämre än en daggask tror jag. I morse när jag skulle sätta i mina linser så upptäcker jag att min högerlind hade gått sönder och en bt av den saknades. Samtidigt som ögat "höll på att vakna till liv" och jag skulle sätta in en ny lins så börade det klia och svida i ögat. Det gick inte ens att ha ögat öppet. Så det blev en akut tur till Synsam i Stenungsund för att se om den där andra biten satt kvar i ögat, något som både jag och pappa anade och troligen hade sett när vi tittade efter.

En kille, runt 27 år kanske, hjälpte mig snällt att titta efter i ett kontrollrum med alla öjliga apparater. "Titta upp..titta ner.. titta upp..titta ner..åt sidan..och andra sidan..". Men han såg i alla fall inget, tack och lov. Men han föreslog att jag inte skulle ha några linser i ögonen på några dagar för att avakta lite då det fortfarande var och är irriterat och rött.

Så nu har jag tagit det lugnt och blundat större delen av dagen. Haft en kylpåse över ögat också så det blir svalt där. Att bara gå runt med en lins (i vänsterögat) bidrar ju dock till huvudvärk då allt ser så snurrigt ut. anstränga sig med ena ögat och se som vanligt med andra, ni fattar ju. så jag hoppas allt är återställt imorgon, för visst vill man kunna se något under sin Sverigeresa?

Nu ska jag packa väskan. Puss och kram.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0