Rix Fm festival!

God morgon!

Igår åkte jag och Jenny in till Gbg för att gå på kulturkalasets sista dag. Rix fm festival stod på schemat, men vi var inne i stan redan kl 13, alltså tre timmar innan startskottet skulle gå. Så vi gick och strosade runt på festivalområdet. Kastade lite boll i hål så man kunde vinna en McFlurry på McDonald's. Jag träffade 2 av tre möjliga, Jenny 0 av tre.. Köpte sen en take away-kopp med kaffe och satte oss vid kanalen i solskenet, ett favoritställe att gå till när det är raster i skolan framöver.

Strax innan showen drog igång stötte vi på självaste Chris Medina, ni vet han som var med i American Idol och skrev en otrolig låt till sin fru som var med om en bilolycka.

Rix fm festival kunde nästintill vara en ladies night igår på Kungstorget. Det var bara manliga artiser med, om man inte räknar med Love Generation som för övrigt inte föll mig i smaken för fem öre. De höll mest på att få "sin sida av publiken" att skrika högre än den andra och vise versa. Och såklart - försöka låta som göteborgare. "Va gött det ärrr ååå vaa i Göööötlaaaboooorrrrrrrg!" Snälla sluta bara. Men de manliga artisterna som var med var i alla fall Ulrik Munther, Erik Hassle (eller som Denise misshörde, Erik Kassler), Erik Segerstedt, Danny, Chris Medina, Nicke Borg, The Door och Andreas "Glorious" Johnson. Bonuspaketet blev EMD. Dem hade jag klarat mig utan också.

När vi skulle hem hade vi alla skitont i våra fötter. Jag och Jenny hade ju knappt suttit stilla sen vi kom till Göteborg, inte mer än en kvart typ. Och jag har än idag ont i mitt knä som fuckade upp sig totalt i samband med detta. Jag hade mer ont i knäet än i fötterna, och då ska vi inte tala om hur ont jag hade i dem också. Så jag fick dra fram lite bandage för att stadga upp knäet tills vidare. Samma sak hände när jag och Jenny var på Oskar Linnros konsert för extakt en vecka sedan. Varför? Jag har ingen aning hur detta kommer sig faktiskt..

Idag känner jag för en film. Tanken var att jag skulle ta på mig myskläder och se en redan igår kväll, men jag kunde knappt hålla upp ögonen. Spännande idag är också att jag har anmält mig tillgänglig hos TimeCare några dagar framöver! Så om någon förskola behöver vikarie under dessa dagar innan jag drar igång med skolan igen så lär jag få ett sms på mobilen om detta. Sitter på helspänd! Fick faktiskt sms i morse, dock av Victoria som berättade att det är öppet hus på Träna! i  Kungälv, yes! gymma gratis, det är våran melodi det! Snacka om att utnyttja deras system, vi kommer dit varje gång det är öppet hus. Lite av en tradition. Läntar.

Här kommer lite lånade bilder från gårdagens festival. Tills dess, puss och kram!


Bilder från Rixfm.com

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0