Långtråkig onsdag.

Jaha jaha, här sitter jag ensam hemma och har det ganska tråkigt. Ute regnar det och själv har jag mensvärk bigtime. Det högra örat har fått lite stryk efter Oskars konsert i måndags. Ibland kommer det en och annan tryckvåg förbi och värker till. Funderar på att baka. Äta. Eller leta vidare efter namnet på gitarristen i Oskars band, stör mig att jag inte hittar det någonstans.

Sökte på google efter tips på vad man kunde göra om man var uttråkad. Kom in på en passande sida som hette just uttrakad.se, där jag fick ett slumpvalt tips som löd följande: "Skaffa barn så slipper du detta beskymmer de närmsta 20 åren". Sant. Men nej tack.

Trots att jag är uttråkad vill jag inte börja skolan igen. Jag längtar inte. Jag vet att det ganska snart efter skolstart är dags för hela 5 veckors praktik där jag ska bli bedömd ut utvärderad i en samling som jag ska hålla i. Nervöst. Att dessutom jobba 100% (för det är ju det jag kommer få göra, jobba. Det är därför jag är där, inte för att sitta i ett hörn och se på). Och jag kommer endast få 2 700 kr i studiebidrag för det. Blott 19 år gammal. Men jag tror att när jag väl kommit igång efter sommaren och får komma rätt på spåret igen så kan allt bli kul på nytt. Jag hoppas det. Annars vet jag inte vad jag håller på med egentligen.

Nä, jag ska äta något i alla fall. Släppa långtråkigheten för ett ögonblick.

Puss

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0