Dags att traska mot frisörstolen igen!

Nu ska skatboet på huvudet genomgå en refresh! Har gått runt ett tag nu och blivit mer och mer irriterad på min så kallade frisyr, och idag sprack det. Ser inte riktigt klok ut i huvudet, såhär kan jag inte gå längre. Speciellt inte när det blir 75-årskalas för mormor på lördag och sen skolstart på onsdag nästa vecka. Så jag ringde och fick en tid kl 14.30 imorgon onsdag - super!

Så idag ska det ägnas åt att tänka ut hur jag ska ha det i håret. Brainstorming, min största talang.. Just nu kan jag säga att det lutar åt att "rätta ut" håret, dvs klippa bort min page så jag får en jämn linje från nacke till haka. Och en längre raklugg på det. Alternativt en Maggio-liknande frissa med liten snelugg. Kanske såpass järvt att jag klipper en September-frissa? Någon som har någon synpunkt eller förslag?

Annars så händer inte speciellt mycket. Har fått brev frn csn där de beslutat att jag ska få studiemedel, woho! (haha). Ännu mer woho för att de verkar ha höjt studiebidraget med sisådär 25 spänn per månad! jag tackar och bugar. Lite mer motivation för att gå till skolan, haha. Eller att gå till vfu-förskolan där jag ska vara. Mer än halva kursen ägnas på praktikplatsen. Härlig mjukstart va?

Nä, nu ska jag hitta på något kul att underhålla mig själv med. Kanske måla lite akvarell? Eller läsa ut min bok? (kan ju vara en fördel att göra det innan all studielitteratur kommer in i bilden). Min senaste fundering här i livet är att börja skriva lite krönikor. Vad sägs om det va? Helfestligt. Kanske är den nya Martina Haag, the next generation. Hohoho..

Puss

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0