Bilder från gårdagens konsert.

Läste i tidningen i morse att recencenten, som för övrigt stod snett framför mig, gav Oskar Linnros och hans konsert igår på Liseberg 4 fyrar av 5 möjliga. Helt rätt. Med en kvart kvar öppnade sig himlen ovanför oss efter en dag i solsken. Typiskt tänkte nog många, själv brydde jag mig inte. Det kom ju trots allt värme från scenen ut över oss i publiken sen när allt drog igång.

Jag har nu sett Oskar Linnros tre gånger sedan han drog igång sin solokarriär. Första gången var för ett år sen nästan exakt. 12 augusti 2010. Kulturkalaset vid Storans parkering. Då var det mest sång från herr Linnros. Inte mycket till ljuseffekter. Bara en rökmaskin nere i ena hörnet av scenen. Och såklar knökfullt med folk som inte fick tillträde in i området. Jag kom in med dryga kvarten kvar och fick höra 3 låtar innan det var tack och hej. Surt sa räven. Andra gången jag såg Oskar var på P3 GULD 2011 i Lisebergshallen i januari. Då hade han ett grymt nummer på scenen med låten 25 (klicka här för att se det!). Då stod jag längst fram vid staketet också och såg utmärkt bra. Tyvärr var det bara en låt från honom då. Så gårdangens show blev som en mix av de föregångna gigen. Jag hamnade långt fram och såg utmärkt bra hela tiden under hela konserten, plus att det var grymma ljus- och ljudeffekter (Oskar hade bjudit in musikelever från Trollhättan ocg Göteborg som en egenkomponerad synfoniorkester, rätt maffigt med alla stråkar!). Dessutom har Oskar slängt på grädden på moset genom att köra gamla Snook-klassikern Längst fra mi taxin, 17 år och den nya låten Pistol, till publikens jubel. Och stor cred till gitarristen, vilken skön snubbe! Han var den som aktiverade publiken med applåder och gånga händer i sidled fram och tillbaka. I Oskars paradlåt Från och med du passade även gitarristen på att lira gitarr med tänderna och hoppa upp på högtalarna (kommer i videoklipp senare!). Bäst!

Lite tråkigt att detta troligtvis var det sista man fick se av den nu soulpoppiga Oskar. Tydligen blir det tillbaka vid skrivbordet för att skriva nytt matrial i ny genre för honom. Men glad är jag att jag fick ta del av denna kväll, i regn liksom solsken.

Nästa inlägg som kommer slänger jag upp fyra videoklipp från gårdagens konsert!

Kram /L


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0