Bästa spotify-listan jag sällan skådat!

För ganska så exakt ett år sedan så var Oskar Linnros med i ett program i P3 radio som heter Musikguiden. Under fyra dagar får de kända redaktörerna som gästar studion bjuda lyssnarna på låtar som de tycker om eller helt enkelt har någon slags relation och minne till. Eftersom jag gillar Oskar Linnros satt jag och lyssnade varje dag och antecknade de låtar han bjöd på. Därefter gjorde jag en spotify-lista så jag hade alla låtarna samlade på ett och samma ställe. Än idag lyssnar jag igenom den varje gång jag sitter vid familjens stationära dator (har ju inte Spotify på min laptop. Kanske borde skaffa?). Denna lista är absolut den som jag tycker bäst om. Den går alltså före mina egna listor - låter vansinnigt men det är sant! Snacka om att her Linnros har öppnat flera dörrar för mig i mitt musikaliska intresse, med tanke på att jag här sitter och lyssnar på låtar jag inte kände till för ett år sedan. En av låtarna han spelade upp i radion har jag idag som ringsignal, haha.

Här finner du allt från Rolling Stones, David Bowie och Sam Cooke till filmmusik, Håkan Hellström och Bill Withers och däremellan Madonna, Patti Smith och Aretha Franklin. Och vi får inte glömma Hall & Oates samt Labi Siffre. Guldvärt gäng!

Vad listan heter? Från Stockholm till Göteborg, från ett hjärta till ett annat.

Enjoy!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0