Ge mig vår, ge mig liv!

Fan vad det är grått ute. Riktigt grådassigt, det hänger regn och dimma i luften. Deprimerande. Så ut lär jag inte komma idag. Visserligen hade en promenad inte skadat, men jag är så trött på att alltid gå på samma ställen nu för tiden. Det är det som är kruxet med att ha bott på samma ställe i hela sitt 20-åriga liv. Jag känner igen varenda hörn och buske.

Men vem har egentligen tid till att gå ut, oavsett väder, när man har sisådär 10 olika böcker och artiklar att läsa för att hänga med i plugget. Jag har faktiskt börjat med en ny slags studietaknik, inte för att jag vill utan för jag måste. Böckerna jag har är lånade från bibblan, och nån jävel har reserverat böckerna efter mig så jag inte kan låna om dem. De täcker ju inte hela terminsperioden för mig. Så jag får sitta och bläddra igenom alla böcker och skriva upp på löspapper sånt som jag tycker är relevant till mina skolarbeten utifall att jag inte skulle kunna få tag på böckerna igen. Jag blir faktiskt mer fokuserad på det jag läser när jag går in med inställningen att inte läsa böckerna från pärm till pärm. Kanske något att ta med sig till hösten sen också?

Imorgon ska jag simma med mamma, storasyster och mormor igen. Eller ja, mormor var inte med sist för hon hade ont i ryggen, men jag hoppas hon hänger med imorgon. Det är kul, för vi simmar i Stenungsund (märker ni hur mycket jag tröttnat på Kungälv eller, haha). Sist körde jag 1,1 km. Tänkte satsa på åtminstone 1,5 imorgon. Inte så stror skillnad kanske, men en liten ökning varje gång blir stort i slutändan. Måste verkligen träna ordentligt nu och hitta tillbaks igen. Jag har blivit så inlindad i skolan som bidrar med plugg och stress och knapp tid till någon träning alls, jag känner ju inte ens igen min egna kropp längre. Fy. I sommar vill jag därför göra något jätteroligt. Åka iväg på minisemester? Kompensera för detta skolår i alla fall. Jag vet inte om jag var beredd på sånt stort steg direkt efter studenten. därför behövs något superskoj hända i sommar, mer än att hänga på sommarstugan på Tjörn. Can't wait!

Nä, nu blir det plugg och sedan lunch. Ha en bra dag, kram!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0