En fredag i fridfulla drag.

Oj vad klockan har tickat på bra idag, inte sant? Idag är jag i alla fall ledig, har redan påbörjat min helg så att säga. Vaknade kl 10. Gick upp. Åt havregrynsgröt (jag kämpar på!) och sen pluggat lite smått. inte alls i lika stor utsträckning som jag borde eller tänkt mig. Jag har mest chillat mig igenom dagen. Satte mig ute på altanen i solskenet och åt lunch och löste sudoko. Det blåser på bra emellanåt, det hade jag gärna skippat. Men då var då, och nu är nu.

Ikväll samlas hela familjen Rauswall/Öberg för fredagsmys. Titta på Så ska det låta och äta gott. På tal om att äta, jag har blivit helt knäpp nu och börjat räkna kalorier. Jag vet inte om det är bra eller inte, haha. Jag har räknat ut att med min vikt ska jag inte få i mig mer än 1700 kcal. I en kexchoklad som jag nyss tryckte i mig fanns det 510 kcal. Fattar ni eller? 510 jävla kalorier! Direkt på hullet, haha. Illa. Och kvällen har inte ens börjat. Oj oj oj.

Men bara för att jag börjat räkna kalorier betyder det inget negativt egentligen. Jag försöker ändra mina matvanor till det bättre bara. Det handlar om kvalité, inte kvantitet. Från ljust bröd till fullkorns och mörkt bröd. Från mannagrynsgröt till havregrynsgröt. Från muffins och annat "snacks" till nötter, skorpa osv. Bra va? Och så simningen på det, kan ju inte må annat än bra i slutändan!

Nä nu ska jag fortsätta pluggningen. Mejla till förskolan angående nästa veckas praktik, titta efter om jag fått svar från kursledaren på mitt mejl till henne och piffa upp mig lite. Puss och kram, kexchoklad (höhö).

Linnéa

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0