Bra onsdag!

Hej på er!

Idag är jag pigg och glad! Hahaha. Jag vet inte varför egentligen. Kanske var det min frukost. Jag testade nämligen, för första gången på väldigt länge (sist var nog när jag gick på förskola), att äta havregrynsgröt - med extra fibrer. Vad händer? Jag fick något slags ryck kan man säga, haha. Mamma äter det ju alltid till frukost, och jag har förundrats över hur hon kan göra det. Det luktar ju inte smaskens direkt. Och till och med småbarnen på min praktikplats, som är mellan 1-3 år gamla, äter havregrynsgröt. Kan dem kan väl jag, haha. Så idag, när ingen annan såg mig, gjorde jag en halv portion havregrynsgröt. Jag  tänkte att en halv portion räcker om jag inte skulle gilla det. Jag började äta den till bara mjölk (sylt som rekomenderades på paketet saknades i vårt kylskåp), men det var alldeles för tråkigt. Så jag drog på lite kanel och socker, och då blev det godare! Så nu är jag en havregrynsgröt-ätare. I små mått i alla fall. Jag ser det som ett alternativ till smörgås till frukost. Och det är ju alltid nått, eller hur? Ett framsteg i mina matvanor, haha.

Annars så händer det inte så mycket här på  förmiddagen. ska sätta mig ner och läsa lite kurslitteratur. Har gett mig på en 300-sidors bok. Lär väl ta några dagar att arbeta sig igenom den, eftersom jag samtidigt antecknar det jag läser som verkar relevant till hemtentan i slutet av kursen. Så det blir väl någon timmas läsning, sen ska jag iväg och simma med mamma, Lisa och mormor igen. Sitter här och väntar på att mamma ska ringa hem och berätta vart jag ska möta upp henne bara. Leta fram min bikini. Packa väskan. Men kul ska det bli i alla fall. Jag älskar att komma igång med ny träning så att säga. Frånsett förra veckan så har jag inte simmar på år och dar. speciellt inte i Stenungsund.

Ha en bra söndag!

Linnéa


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0