Gatumusikanter i Gbg.

Om du någo gång kommer till Göteborg så kan du inte undgå att höra de gamla gatumusikanterna som brukar hänga vid Domkyrkan på Kungsgatan. Och då kan du inte heller undgå att höra dem spela nedanstående låt, eftersom det är den ENDA låten dem kör. Jag undrar om de kan någon annan sång. Kanske någon mysig julsång nu när det närmar sig jul. Och förresten, ser inte mannen i videon ut som en sådan man som skulle kunna spela den elaka katten Måns i den gamla julkalendern med Pelle Svanslös? Ser det framför mig, haha.. Skulle inte förvåna mig om han åtminstone haft en roll i musikalen Cats. Eller är det bara jag som ser en fet och dum katt när jag ser honom? Kanske var 80-talets fel?...




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0