Bra lördag, sämre kväll.

Ni skulle bara veta min kväll igår. Fy sjutton. Men jag ska ta det från början.

Vid kl 13.30 kom mammas vän Marcia och hennes dotter hem från oss! Jättekul, vi hade det jättetrevligt. Fikade och åt god mat tillsammans med storasyster och mina systerdöttrar också. Baby-boom kan man säga. Tror inte de gick förrän vid 19.30 då de skulle ut och gå i Fontin en stund innan det blev hemfärd för våra gäster.

Det som var mindre trevligt var, och är fortfarande, att jag nog åt något min kropp inte gärna ville få i sig. Med en mix av för mycket kaffe. Hela jag kände mig sjösjuk, som om jag låg på en vattensäng och gungade. Skör. Jag hade väl blivit uttorkad av kaffet samt mådde illa över något som jag hade ätit som sagt. Orkade inte gå omkrig alls utan blev mest sängliggande ett tag. Ingen kraft för fem öre i ben och armar. Solsting också kanske? Who knows. Spydde gjorde jag också mitt i natten, en liten skvätt bara. Kunde inte avgöra vad, men något bättre blev det ju faktiskt. Nu handlar det mest om blodtrycksfall titt som tätt.

Nä, nu ska jag ändå, trots min möra kropp, ta tag i dagen. Plugga lite, bättra på brännan kanske. Ensam hemma idag också, mamma och pappa står i hallen nu, redo för att åka till Tjörn och arbeta på sommarstugan. Lite egentid skadar ju inte, eller hur?

Puss!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0