Fredag med önskelista

Ja ni hörde rätt! Idag drog jag som hastigast fram familjens gamla symaskin som står under vår trappa och dammar. Fick mig ett litet ryck att sy fram lite nya kläder av gamla. Vissa plagg pajade jag totalt, hade för höga förväntningar på mig själv och mina sykunskaper kanske, haha. Men ett nytt klädesplagg införskaffade jag mig som jag faktiskt blev nöjd med, och det var en kjol som sitter i midjan och slutar vid ungefär mitten av låren, omgjord av mammas långkjol. Mamma blev impad på mig, och i sommar ska hon och jag sy vidare. Jag får ju erkänna att det nog är lite roligare att sy när mamma är med så man vet att det blir rätt, haha.

Saker jag önskar mig i detta ögonblicket:

  1. Solsken, så jag kan sitta ute i solstolen och bli brun. Gamla brännan har bleknat bort..
  2. Sommarlov, så jag kan göra vad jag vill, när jag vill. Utan att ha ångest för några skolarbeten.
  3. Börja med något nytt. Som att ta upp franskan igen. Har man 12 veckors sommarlov så har man tid.
  4. Massor av nya skivor från CDON. Anna Järvinen, Lykke Li x2, Veronica Maggio, you name it.
  5. Massvis med pengar, så jag är ekonomisk oberoende, så jag kan spendera utan att bry mig om att busskorten kostar så mycket som 800 spänn (för studerande)..
  6. En lite söt vovve som jag kan döpa till typ.. Edvin.
  7. Att folk läser mina CV så jag kan få något jobb någon gång.
  8. En helkroppsmassage. Stel som en kratta..
  9. Få ta studenten igen. Jag minns det som igår. Bästa dagen i mitt liv, so far.
  10. En kopp chaithé
Trevlig fredag, tjingeling!

Edvin? Sötaste jag sett!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0