Sunday.

Hej på er igen!

Idag är det söndag. Jag har inte gjort något speciellt allt mer än att fixa lite Mando Diao låtar till mobilen. Tänkte fixa fram en Lykke Li-skiva också. Den kommer inte bli klar idag, men så småningom. Sen har jag tittat på ett program på tvn som jag fastnade för när jag zappade runt, som heter tjock och tjockare (?) där två brittiska tjejer flög till Missisippi och bodde hos en familj som led av fetma. De skulle lära sig om konsekvenser som kunde uppstå om de inte ändrade sina livsstilar osv. Missisippi är den fetaste delstaten i hela USA, och det kunde man ju se, herregud vilka äckliga matvanor de har därborta. Grisfötter och grisöron, sirap i överflöd och salt på exakt allting. Till och med när de ska vara nyttiga och äta fruktsallad. Illa. Även om jag själv ligger långt ifrån deras matvanor och kroppsstorlek (dottern i familjen vägde 260 kg!), så blir man ju rätt skrämd ändå. vill bara ut och springa tills jag stupar känner jag.

Renoveringen av kök går framåt också. Nu är väggen vi skulle riva borttagen, och pappa håller just nu på att lägga golv. Kyl och frys står mitt i köket som två stora pelare (de går upp till taket ungefär med överskåpen) så vi får äta middag ute i vardagsrummet. Jag tror det kan bli fint i köket när allt är klart. Vi får väl hoppas det. Byta kakel efter sisådär 25 år kan ju inte bli annat än rätt tänker jag. Jag ska ta kort och visa er här sen när vi börjar närma oss mållinjen. Just nu är det ingen vacker syn..

Oj nu var maten klar, vi hörs snart igen! /L

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0