Äntligen något välbehövt..

Hahaha, detta är faktiskt roligt. Smått ironiskt om jag får säga det själv. Nu harj u äntligen solen kommit fram på riktigt, vårväder ute och conversen är på. Vad gör jag då? Jo jag går och köper mig ett regnställ. Jävlar vad optimistiskt! Äsch, vi vet väl alla att vi inte kommer komma undan regn i sommar.. Dessutom har jag jag ju den fram mot hösten också. Sjukt ändå att jag inte haft ett regnställ sen jag var typ.. 10 år? Hur har jag klarat mig? Det blev i alla fall en röd med prickar från Didrikson, för endast 499:-, det ser jag som en vinst! Dessutom blev mamma så glad i hatten för att jag äntligen fick mig ett regnställ, så hon betalade halva priset.

Vi har spenderat dagen på Backaplan i Göteborg. Tittat runt lite. Jag hade ju förhoppningar om att komma iväg med ett par skor, men det gick åt skogen. Hittade ett par snygga sandaletter, men mamma tyckte det skulle väntas. Sen hittade jag ett par snygga skor med snörning och klack, men då var mamma framme igen och påpekar att nähä du, det är plast det här, en repa och det går inte bort. De håller inte. Sen tog hon med mig till andra sidan av affärerna, den sida där alla gore-tex skor och andra fula skor står. Så långt ifrån mig man kan komma.

Men som sagt, ett regnställ rikare är jag nu, och dessutom fick jag en inredningsbok av pappa för 99:- (ljust och lantligt heter den, samma som du har Lisa!). Vi gick en evighet inne på bokia och letade, för erbjudandet var att ta 2 rea-böcker och betala för 1. Pappa hittade en matbok som han ville ha, men då behövdes det en till bok. Så jag fick offra mig, haha. Det blir en helt annan sak när den andra boken tillkommer gratis..

Nä, nu ska jag sätda lite här på mitt rum innan hela stora familjen ska äta middag här hemma. Syskon, föräldrar, systerdöttrar och svåger. Sen blir det earth hour 20:30, lite myspys med levande ljus. Jag undrar vad Alice tänker om oss när vi plötsligt ska sitta i mörker en timma, hahaha. Onormala människor det där.

/ Linnéa

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0