Kort uppdatering från landet.

Hej på er!

Just nu sitter jag i familjens sommarstuga här på Tjörn. Kom hit redan i torsdags men har haft så mycket för mig så jag har knappt hunnit sitta här vid datorn en dess. Storasyster och syskombarnen har varit här två nätter ockå. Dessvärre har det inte blivit så mycket bad som vi hade hoppats på då det har regnat både torsdag och fredag. Men vi hann i alla fall ta oss en långpromenad, 7 km med två barnvagnar. Det ni, det är som att gå det dubbla då helt plötsligt. Igår monterade jag och storasyter i hop familjens nya grill som vi dessutom invigde samtidigt. Två tora flintastek som blev över tills idag.

Idag har storasyster och syskonbarnen åkt vidare uppåt i landet, till Tanums hede. Det lämnar mig kvar här själv med mamma och pappa. Tillsammans har vi hunnit avverka två loppis och två hus-och-trädgårds-affärer utan något nytt till oss. Just nu är päronen ute och arbetar i trädgården, jag sitter inne och slappar. Förra veckan åkte jag på en förkylning lagom till vår resa till Ven. Dessvärre tror jag att det har blivit värre. Har ont uppe i bihålorna, så antingen är det bihålsinflammation eller så har jag någn allergi. Har ju snytit mi som en dåre, kan ju inte undgå att bli galen av snor.

Ja måste dock säga att jag trivs bra här ute. Skönt att ha ett ställe att komma till emellanåt, bort från vardagen i Kungälv. Och visst finns det en del charm i att bo här. Det ligger en viss charm i att 1) kunna å runt mer eller mindre naken i sin egna trädård - ingen ser något ändå, 2) man måte duscha jättesnabbt, innan varmvatnet försvinner och ersätts av iskallt vatten, eller innan vattnet tar slut eftersom vi lever med en brunn, 3) på hösten finns möjligheten att ta in nyhugget ved och elda i öpna spisen, där man för övrigt kan passa på att grilla korv likt över en lägereld - mitt i vardagsrummet! 4) det finns eget jordgubbsland, rabarberland, flera vinbärsbuskar och fruktträd 5) varje gång man hör en bil på vår lilla grusväg utanför huset så spejar alla i familjen upp ögonen för att se vilka som kommer.

Hoppas allt är fint med er och att ni har sommarväder hos er! Kram /L

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0