Vad har jag gjort senaste veckan?

Hej igen!

Ja det fick bli en bloggpaus och paus från datorn under förra veckan. Jag ser på statistiken att vissa av er fortfarande håller er kvar här trots 0 uppdatering om mitt liv, vilket känns jättekul! Ledsen att ni fick ta den smällen dock, haha.

Nåväl.


Vad har hänt sen sist då? Jo. Jag har varit på minisemester på Ven. Ven är en liten plutt-ö mellan Sverige och Danmark, i höjd med svenska Landskrona. Ön är 2,5 km bred och 4,5 km lång. Alltså - putti-nutt-ö. Men ack så mysig! Ni som bor i Kungälv eller som i alla fall har lite koll på Kungälv - tänk er Västra gatans gammeldags-miljö med gamla husfasader och fönster. Så var det på Ven. Men istället för kullerstenar var det grusvägar bland åker- och blomfält. Transportmedlet är huvudsakligen cyklar. Sol varenda dag. Inhemska småbutiker. Åk dit om ni får möjligheten!


Sen har jag varit på en annan ö, nämligen vår älskade Tjörn. Visserligen bara över helgen, men ska dit igen nu i slutet av denna veckan. I lördags var det Tjörns visfestival! Bästa tjörns-kvällen på länge vill jag lova! 6 stycken artister/grupper uppträdde under 5 timmars tid för bara 200 kr i inträde. Jag hade kramkalas med lilla Pernilla (Andersson) och fick hennes senaste skiva i deluxe-format signerad "Till Linnéa av Pernilla - <3". Jag gillar henne. Hon var ödmjuk och omtänksam om sin publik. Sen hade vi Uno Svenningsson, min morbrors absoluta favorit. Det blev allsång till hans Pripps-blå-reklam-låt kl 22 på kvällen, lagom till solnedgången vid åkern snett bakom scenen. Love it! Övriga artister var exempelvis Povel Ramels barn som sjöng hans klassiska visor, Majornas tredje rote och Hane Juul, som arbetar i Kungälv!



Numera bor jag själv hemma här på Tveten. Tar hand om huset så att säga. Känns bra, haha. Så nu ska jag strax mysa ner mig i soffan med något gott (glass vs. popcorn). Slappis-måndag helt enkelt, min specialité.

Puss hej och häng kvar, jag lovar att uppdatera mer i fortsättningen! /L

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0