Trött tjej.

Hej igen!

Usch vad jag är trött nu. Det har varit en lång dag, vi var hos min morbror på barnkalas för kusinen i fyra timmar, och jag fick i mig två glas rött vin och två koppar kaffe - vilket jag tror kan bidra lite till min trötthet. Kaffe för mig ger en kick först men efter ett tag blir jag stentrött. Som snabba kolhydrater ungefär, haha. Men för övrigt var det trevligt kalas med en fantastiskt god tårta bakad av Helena! Supergott! Lill-kusinen fick många paket, bland annat en sprillans ny cykel med stödhjul och tuffaste hjälmen till. Så man fick hålla sig undan emellanåt så man inte blev påkörd, den cykeln var bra populär, haha.

Sen när jag kom hem tittade jag på melodifestivalen. Fråga mig inte varför, för det begriper jag inte själv egentligen, jag bara gör det. Utan en bra anledning, haha. En fråga bara - Lasse Stefanz? Kan gubben bli mer kobent? Jag hakade nästan upp mig på det, haha. Tur att dem åkte ut tyckte jag, det räcker med The playtones, om ens det.. Och Linda Bengtzing? Jag har nog aldrig begripigt mig på hennes texter, och jag hoppas, om hon nu vinner allt i finalen, att hon inte tänker ändra texten till engelska. Svenska är bättre, då fattar inte de andra länderna vad hon faktiskt sjunger, haha. Jag känner mig lite som en gnällkärring just nu, men ja.. vad ska man säga då? Kunde inte Love generation fått Lindas finalplats istället? Låten var la sisådär, men man kan ju i alla fall skryta med att RedOne har skrivit den, samma man som skrivit musik åt bla Lady Gaga. Då hade det blivit tjo och tjim i Europa tror jag.

Anyway, jag tror att min lilla säng kallar på mig. Imorgon är det söndag, en oplanerad sådan. Jag ska försöka föreslå för mamma och pappa att vi åker till typ Plantagen och handlar nya blommor till mitt rum. De jag har nu har varit döda sen länge.. Den stora gröna växten hänger som bara den och min murgröna är brun istället för grön, hahaha. Så nu när det nalkas vår (vill jag i alla fall intala mig själv) behövs det piggas upp lite på min fönsterbräda. Det hade varit trevligt tror jag.

Godnatt kamrater.

Kommentarer
Anonym

Linda Bengtzing är cool. Okej att hon sjunger på svenska och det är en nackdel om hon skulle ta sig till eurovision...MEN hon är väl den som har mest "schlageraktiga" låtar alla år! så klaga INTE!!! jag hoppas på henne haha puss

2011-02-27 10:24:06
matilda

glömde skriva mitt namn!

2011-02-27 10:24:54

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0