En dag i skolan.

Hej igen!

Ni anar inte hur trött jag är idag. Jag är nästintill död. Jag sov jättegott inatt, det gjorde jag. Men det är väl antagligen för att jag blev väckt av väckarklockan när jag sov som djupast och drömde. Gör jag det vet jag att jag kommer vara supertrött hela dagen, och så var det också.

På bussen i morse stötte jag på Simon, det var kul att se honom igen och höra hur han har det nu för tiden och så. Sen var det bara att ha sin examination i skolan. 40 minuters prat om en likabehandlingsplan med en diskussion med resten av klassen. Sen skulle vi titta på våra salstentor som vi skrev förra veckan, och låta nu någon annan få läsa sin egna och ge synpunkter. Det är alltid bra tycker jag, att någon annan får läsa min salstenta. Det blir med andra ögon då, saker som jag inte ser själv kanske någon annan ser osv. Carolin som läste min tyckte det var jättebra, och det var kul att få höra! Själv har jag lätt för att vara självkritiskt när det gäller skolarbeten. Speciellt när jag nu läser på sån hög nivå, då försöker jag alltid pumpa ut allt som går och finns inom mig för att lyckas. Och så kan jag ändå känna sen efteråt när man börjar bläddra i böckerna eller få läsa andras tentor att min egna suger. "Åh, det där missade jag" eller "fan, varför tänkte jag inte på det här?". Det är lätt hänt att man glider in på de negativa spåren nästan direkt, så det kändes riktigt skönt att höra från någon annan att ens tenta faktiskt är bra. Carolin sa det till och med, "Linnéa, jag förstår inte varför du tykckte din tenta var dålig, den är ju jättebra! Du är jätteduktig!". Haha, snacka om att jag fick en kick av att höra det där, jag borde boosta mitt ego lite mer tror jag.

Vi fick sluta två timmar tidigare också, det var rätt skönt, även om det inte kändes som att klockan var 14 just då. Det var ju så mörkt ute och vi hade varit i källaren på Pedagogen hela förmiddagen. Men det var bara att tacka och ta emot. Jag passade på också att besöka min optiker på Ytterbyvägen i Kungälv för att beställa en ny omgång med linser. Så slipper jag göra det imorgon tänkte jag. Då börjar jag redan klockan 6.15 uppe i Munkegärde. Uuggh.. snacka om att inte vara motiverad till det. Speciellt inte när vi snackar om att börja 6.15 på en förskola. Barnen är ju i alla fall som duracellkaniner, kunde det inte vara tvärtom kan man tycka? haha. Aja, slutar i alla fall kl 14 då, och dessutom blir de två sista timmarna softa eftersom barnen sover mellan kl 12-14. Gott gott.

Nä, nu ska jag titta om det finns något att äta, jag är vrålhungrig. Orkar inte vänta på mamma och pappa längre. Sen blir det i säng tidigt ikväll vid kl 21 tänkte jag. Lär väl inte vara några problem med tanke på hur trött jag är nu redan.

Big love. /L

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0