Fredagsmys!

Hej mina vänner!

Idag är det fredag och jag har faktiskt spenderat dagen hemma. Vi håller ju på med ett fördjupninsarbete i skolan för tillfället, för den som missat detta. Så jag och mina tre tjejer i gruppen har bestämt för att jobba hemma idag. Känns skönt, fick ju sova ut hyfsat i alla fall i morse, till klockan halv tio. Sen dess har jag suttit och letat fram bra material till vårt arbete som jag kommer redovisa för mina gruppmedlemmar på måndag. Lyssnat lite på musikhjälpen också såklart. Skänkte lite pengar igår till deras välgörenhet, rätten för flickor att få gå i skolan. som blivande lärare känns det jättebra. Skänkte ju även förra året på pengarna skulle gå till att stoppa barnhandeln. Låten jag önskade i samband med mina skänkta pengar det året spelades aldrig, så jag hoppas årets låtönskning kommer.

Imorgon ska jag ut och shoppa julgran fick jag höra igår. Jag är ju traditionsenligt familjens julgransexpert, även om jag själv gett mig den titeln, haha. Jag drar varje jul med pappa på julgransjakt, jag får välja den snyggaste granen som oftast blir en snygg ädelgran som kostar rumpa, men ska det va så ska det va. Sedan är det jag med glädje i fringrarna som jag pyntar julgranen med snygga glittriga julgranskulor och ljusslingor. Det är ingen jul om jag inte får ha en julgran, så enkelt är det. Så detta ser jag jättemycket fram emot, speciellt i år också när ingen snö hittat hit vilket gör att en julgran är mer än nödvändigt för att rädda julkänslan på Tvetgatan. Utöver julgranshandlande hoppas jag på att kunna åka iväg och titta på jul- och nyåråsklänning. Så jag hoppas att mamma vill följa med (please?). Annars har jag en sista utväg, och det är att sy om min långa svarta klänning som jag köpte i våras/somras på Indiska. Den går ju ner till anklarna och består av en massa tyg, så jag tror den blir ännu snyggare om man klipper upp den så den slutar strax ovanför knäna. Kanske ser jag ut som en liten ballerina, haha. Myche möjligt. Myche möjligt.

Nu ska jag hitta på något spännande här tänkte jag. Vad vet jag inte, vi får se vad det blir, haha. PössPöss! /L

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0