Fredag = belöning.

Äntligen helg! Det känns emellanåt som jag dragit mig själv genom en smällhet öken för att komma till en oas, som i detta sammanhang är helgen. Och nu är den här, underbart! Jag har tagit mig igenom första veckan av praktiken, av sammanlagt fem veckor. Det har gått bra, och framförallt är det skönt att det har satt igång. Idag gick jag ett pass mellan 6.30 till 13.00. Go tid. Tillsammans med min handledare traskade jag ner till centrum, skildes åt och traskade vidare till Västra gatan för lite ensamshopping. Som en belöning för mig själv kan man säga, haha. Först in på lindex och handla strumpbyxor. Ta tre betala för två. Den största fällan för fattiga studenter som mig. I vanliga fall för jag väl tilllägga, för nu råkade jag faktiskt hitta tre snygga strumpbyxor som jag älskar! Ett utav paren har en gammaldags orange färg. Det sägs ju vara ett måste nu i hösttider. Skit samma tänker jag, det är snyggt ändå, oavset om det är inne eller ute.

Just det ja, köpte årets första julklapp i samma veva. Hahaha, tror jag satte personligt rekord där. Det är till mamma, de två senaste böckerna av Saltön-serien. Okej, hon vet ju om att hon ska få dem, men huvudxsaken är ju att det blir en bra julklapp. Skönt att vara ute i god tid också, jagvill ha så lite att handla som möjligt under julruschen i december.

Jag träffade även min syster med familj nere i centrum. De var och shoppade precis som jag. De har även varit här på middag och lite sällskapsspel. Imorgon ska vi nog åka till Mölnlycke och se vår bror spela första hemmamatchen i innebandy. Hur har jag tid med detta kanske ni tänker, du som pluggar så mycket. Jag har nämligen sagt till mig själv att jag inte tänker plugga denna helg. Jag vil bara koppla bort allt som har med skola och vfu att göra, om så bara för två dagar (tro mig, jag hade behövt en månad för det egentligen..). Och mamma tycker det låter som en perfekt plan! Så då kan jag ju hitta på sådana här roligheter. Kul kul.

Nåväl. Nu ska jag snart ta och lägga mig. Gick ju upp 05.15 i morse, helt jävla slut och linserna kliar som skam i ögonen. Håll utkik här på bloggen, för jag kommer slänga upp ett bild-inlägg med lite bilder från de senaste dagarna. Kanske kommer upp redan imorgon, vi får se. Vill ju att ni ska få se mina heta strumpbyxor liksom.

Puss och hej från en trött tjej!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0