Back to school.

God morgon fina vänner!

ja jag vet inte vart jag ska börja egentligen, nu har skolan dragit igång igen och det känns som mitt liv är upp och ner just nu. miljontals saker ska göras och fixas efter bara första skoldagen. Fram till 7 november (då kursen jag läser nu tar slut) lär jag vara nästintill okontaktbar. Usch, får lite ångest bara jag tänker på hur pressad höst jag kommer ha. Hur ska man klara av att hålla psyket rätt och motivationen uppe när det är såhär mycket direkt efter sommarlovet? Exempelvis ska jag läsa 7 böcker på 7 dar. Omänskligt så det skriker om det.. Och för att göra allt ännu roligare har vi i klassen fått tre nya klasskamrater - från australien. Absolut inget negativt om dem, de är säkert supertrevliga och kanske blir vi riktigt bra vänner. MEN, det känns ju sådär att ha seminarier på engelska. Eller svengelska får jag väl säga. Vår nya lärare gillar att blanda. Och hon verkar uppenbarligen inte tycka om att skämta och dra på smilbanden. Huh, varför kunde det inte vara som förr?..

Både igår och idag är jag hemma från skolan. Inläsningstid står det så fint på schemat. Bara det att jag inte hunnit få tag på mina böcker än. Ska till studentbokhandeln på måndag och införskaffa mig dessa svindyra kurslitteraturer. Pengar jag hellre hade lagt på julklappar till de jag tycker mest om. Living la vida lowcash som jag brukar skämtsamt säga. Även om det är precis det jag gör. Tycker folk kan börja inse att studiebidragen är för låga och borde höjas med i alla fall en hundralapp i månaden. Speciellt för oss kaffeberoende studenter som har koffeinet som räddning under de sega skoldagarna.


Man kan i alla fall säga att jag har långhelg nu. Ser fram emot helgen faktiskt. Den riktiga så att säga. På lördag ska vi ha familjemiddag. Längesen vi hade en sådan nu faktiskt. Och på söndag fyller mamma år, så då ska vi ha ett litet kalas med bara familjen och Pia och Tilde (mammas respektive min barndomsvän). Ska bli så kul att se dem igen!

Nu ska jag ta tag i dagen innan den rusar iväg från mig. Ska som sagt läsa de få böcker jag hittills hittat, sen ska jag städa mitt rum, kanske baka något, duscha och tvätta håret. You name it.

Trevlig fredag, puss och kärlek! /L


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0