Slutet av praktikperioden.

Hej på er igen!

Det var ett tag sen sist vi hördes här, inte sant? Faktum är att det har varit full rulle i mina studier nu, som det alltid är när slutet av en kurs närmar sig. och någon helg fick jag ju inte direkt då det var dop hela lördagen och på söndagen var det studytime här hemma kl 9 på morgonen med mina vänner från skolan. Vi satt alltså kl 9 och studerade. På en söndag. Fattar ni? sjukt. Efteråt så åkte jag iväg till Mölnlycke igen för att glo på innebandymatch. känner av nördstämpeln i pannan, haha. Innebandy hela tiden typ. nåväl. I måndags och i tisdags var jag i skolan och vi hade redovisning inför klassen. min grupp var grymma! Känns sjukt bra att ha dem i gruppen, vi har verkligen hittat varandra.

Den här veckan är jag bara på förskolan onsdag, torsdag och fredag. Vi har j uen liten skogsdunge ett stenkast bort från förskolan där vi byggt en koja med barnen och lite klättergrejer. En annan rolig grej är att det hängde ett trasigt cykeldäck i trädet, vilket barnen snappade upp snabbt och låtsades att det var en orm. Vidare snappade jag och min handledare upp detta och tyckte att det hade varit kul och göra ett litet ansiktslyft på ormen. Därför smög jag mig till skogen när barnen inte såg, klistrade upp två plastögon och en piprensare - och voila! :

Tjusigt va? Och med denna kreativitet har jag lyckats fånga upp kursens innehåll, då kursen heter lek, kreativitet och lust att lära. Om inte detta är kreativt så vet jag inte vad, haha. Tur att ingen såg mig där heller när jag stod och klistrade och hade mig med kameran, hahaha.. Barnen har inte fått se den än, det ska bli en överraskning som de får på måndag. hoppas det tycker om den!

Idag blev jag förresten bedömnd i en sångsamling på förskolan av min vfu-ledare som var på besök! Det är en del utav kursens betyg, så de kan se att jag lär mig något och så. Jag började med en morgonsamling med att se vilka barn som var här idag och vilka som var hemma. Och hör och häpna, jag använde mig utav teckenspråk! Det var första gången och absolut inte det sista, riktigt kul ju! Efteråt så hade jag sångsamling med hälften utav barngruppen och det gick som smort som alltid. Roligast var efteråt när vi samtalade om aktiviteten, då min vfu-ledare tyckte jag hade en för att citera, "fantastisk vacker röst" och att jag "absolut borde ta vara på den" (känner mig inte alls mallig..). Haha nä men seriöst, jag trodde hon skulle berömma mig för teckenspråket framför sången, men det är väl alltid kul och höra oväntad beröm, haha. Då vet jag vad jag ska göra om jag skulle välja att hoppa av utbildningen -blinkblink-.

Nä. Nu ska jag se om pappa har kommit hem. Det har nämligen kommit in en baddare till fjäril i vårt gästrum. Och jag vägrar ta den. Jag har stängt in den så den inte attackerar mig.. Sen ska jag plugga lite innan tidig natt. Sov ju som en kratta natten till idag. Låg och tänkte på denna bedömningsaktivitet nonstop. Usch vad jobbigt sånt är.

 

Pusspuss!

 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0