Namn jag aldrig hade gett mina barn.

Härom dagen satt jag och Josefine under en föreläsning och tittade efter fula namn (ja, ibland är det jävligt tråkigt i skolan..). Jag tänkte här visa er ett utval av namn som jag aldrig hade kunnat tänka ge mina framtida barn. Fölande exemplen har kommit med på listan mest för att det är sådana namn man hette på typ 1700- och 1800-talet. Men tänk er att koppla ihop namnen med varandra också, exempelvis om första barnet får ett syskon. Typ Berthold och Hjördis. Jag offrar hellre min högra arm än att låta mina barn heta så, haha. Here we go, Linnéas lista över fula svenska namn (varning för lång lista):

Baltsar
Erland
Gunder
Frideborg
Hjalmar
Hjördis
Ansgar
Torkel
Torleif
Herbert
Gerda
Ralf
Holger
Holmfrid
Ingemund
Irmelin
Olaus
Georg
Tyko
Reidar
Reidun
Halvard
Borghild
Rutger
Berthold
Torvald
Görel
Ritva
Ragnvald
Ragnhild
Reinhold
Botvid
Brynolf
Bernhard
Bartolomeus
Alfhild
Tord
Helny
Orvar
Gerhard
Dagmar
Manfred
Sibylla
Ursula
Edgar
Eugeina
Olga
Klemens
Beata
Gottfrid
Assar
Sylvester
Styrbjörn
Leopold
Tryggve
Bernt
Östen

etc.

Några namn ni tycker borde komplettera listan?

/L

Kommentarer
Josefine

Vänta du bara! När du själv skaffar barn sen kommer dom heta Gottfrid och Beata, ska vi slå vad? :)

2011-11-18 21:11:32
URL: http://josfinee.blogg.se/
Linnea

SV: HAHA, det kan jag slå vad om att jag INTE kommer döpa dem till. Okej, Beata är inte lika grovt som Hjördis och Olga, men jag kan garantera att det inte blir någon Beata ändå! :)

2011-11-19 14:23:55
URL: http://baralillalinnea.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0