Uppdatering från lägenheten.

Hej på er!

Ja nu sitter jag här ensam i lägenheten. Eller ja, jag har David Bowie som tittar beskyddande på mig om kvällarna från sovrumsväggarna. Anyway, här trivs jag bra. Inte något märkvärdigt kanske. Men jag tror jag kommer få en del hemlängtan i slutet av veckan, haha. Men än så länge har jag bara bott här i ett dygn. Och jag klarar mig rätt bra om jag får säga det själv. Även om jag fick börja med att städa upp efter Joel - i två jävla timmar! Och egentligen är jag inte klar. Men jag orkade helt enkelt inte. Jag inser att jag inte är så bra på att bo själv. Jag bor hellre ihop med någon jag tycker om. Det visade sig även i min matlagning igår. Jag skulle laga spaggetthi och köttfärssås. För första gången stöter jag på en sån här tång till konservöppnare. Jag fattade inte över huvudtaget hur man skulle använda den för att få upp konservburken som innehöll krossade tomater. Jag fick faktiskt ringa hem till mamma och pappa, mitt i deras middag. Hahaha, herregud.. Allt slutade med att det vr krossade tomater på alla kökets skåp och luckor. Inklusive på mig själv. Ett tecken på att jag klarar vardagen bättre i samspel med någon annan kanske. Dessutom tror jag att jag pajade tången..

Skit samma, idag har mamma och pappa hämtat upp mig, och tillsammans åkte vi till Nordstan och shoppade. Mamma har ju ingått i någon slags uppdatering och förändring. Hon har rensat sin garderob på kläder och skulle vilja köpa nytt. Själv ville jag gärna hitta något nytt till midsommar och till Almas dop i juli. Jag lyckades hitta två helt underbara klänningar, en från H&M för 249:- och en från Indiska för 299:- . Båda är långklänningar. Speciellt min svarta från Indiska förälskade jag mig i. Den är absolut den finaste klänningen jag ägt! Ska se om jag kan slänga upp någon bild på den så småningom. Mamma gav mig även ett par vita tygskor på rea från Din sko. Känns jättebra då ina gamla har gått sönder helt och hållet.

Nu ska jag äta kvällsmat och mysa till mig lite framför tvn innan det blir sängen tidigt ikväll. Förhoppningsvis regnar det inte imorgon heller, vill ju hänga mer på balkongen ju..

PUSS!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0