Konsten att måla hus.

Hej igen kamrater och ovänner.

Igår var jag på mitt lilla sommarland ute på Tjörn. Famljens egna idyll. Vår friggebod behövde lite renovering, så vi satte igång att måla staketet plus taket vitt, precis som det var en gång i tiden. Tilläggas bör att jag och mamma rensade i rabatterna innan, medan pappa förberedde med alla färgburkar och skura bort det värsta på staketet.

Gissa hur länge jag drog min vänsterarm upp och ner med penseln?

4,5 timmar. Fy sjutton, känner fortfarande värk i hela armen. Att måla det staketet var inte speciellt ergonomiskt. Grejen är ju att vi har rabatter nedanför staketet, så jag fick ju luta mig fram säkert en meter för att nå staketet men inte stå i rabatterna.

Gammal bild på vår friggebod. Allt vitt på huset fick en uppdatering. Krusbärsbusken till vänster nedanför staketet är borta och ersatt av en stor rabatt. Plankorna i staketet skulle målas på, över, under, mellan och bakom. Efter 4,5 timmar är vi ännu inte klara med det vita. Vänta då tills vi sätter igång det blåa. Fy fan...


På kvällen sen, runt kl 22, satte vi på filmen som mamma hade valt ut på Hemmakväll. Mina eftermiddagar med Marguritte. Redan när den gick på bio ville hon se den, men det blev aldrig av, förrän nu hemma hos oss. Tror ni inte hon somnade? Hahaha. Fast i och för sig, bättre filmer har man ju sett i sina dar. för det första pratar dem franska, vilket automatiskt blir mer ansträngande att lyssna på, för du måste verkligen följa texten då till skillnad från engelskan där du ändå förstår mycket vad som sägs ändå. Det fanns ingen direkt kärna i filmen. Den bara...var.

Nu är det i alla fall en ny dag, och jag har fått sova ut! Så om en liten stund ska jag sätta igång och dammsuga och städa mitt rum, följt av att läsa min grymma bok Just kids av Patti Smith. Fantastisk bok måste jag säga. Sommarens boktips från mig!

Ciao!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0