Sommar sommar sommar

Ojoj mina vänner, det har varit en lång blogpaus här minsann. Men vad göra, det är ju faktiskt sommar och jag har haft mycket kul saker för mig. Bland annat detta:

¤ Jag var i Kalmar i 4 dagar! Där trivdes jag väldigt bra,  vi bodde ju trots allt på ett slotthotell med det godaste kaffet jag druckit på länge. Kalmar slott och Kalmar konstmuseum direkt utanför hotellet. Slottet var bland höjdpunkterna faktiskt, välbevarat och fint! Det fanns ju ett kvinnofängelse på slottet där de hade bevarat kvinnornas klotter på väggarna. Fascinerande.

¤ 1 dag på Öland (dagsutflykt från Kalmar). Där besökte vi Borgholms slott. Maffigt! Det var inget litet ställe direkt, det är nog väldigt lätt att gå vilse där, ännu värre måste det varit innan den stora branden. Himla häftigt alltså.

Borgholms slott

¤ Mysdag med mina vänner i Stenungsund med grill och spel och minnen från högstadiet.

¤ Dop för världens bästa Alma! Blev fadder för andra gången, och det blev en riktigt lyckad dag trots att det var dagen efter massaken i Norge och Amy Winehouse's dödsdag. Då finns det ju inget bättre än att vara med dem man trivs bäst med.

¤ Jag har varit med min amerikanska släkt som är på besök i några veckor varje sommar.

¤ etc. etc..


Just nu är jag ensam hemma. Mamma och pappa är på Tjörn och sommarstugan. Funderar så smått att gå ut och sätta mig i solen och lyssna på lite radio kanske. Igår satt jag ute i 1,5 timmar och lyssnade på världens bästa Hanna och hennes perfekta supersommar i P3. Hon förgyller min sommar, helt klart. Tänk er själv en mullig kvinna med världens bredaste värmländska dialekt jag hört och skrattar så mycket att hon börjar grymta som en gris. Ojojoj. Skrattvarning ina vänner. Annars händer det inte så mycket här under helgen. Men på måndag blir det en tur till Liseberg för att se Oskar Linnros. För tredje gången. Men jag får aldrig nog. Detta kommer bli grymt! Längtar redan.

Vi hörs snart igen! (jag lovar!)

Puss


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0