Pantad Hollywoodfru!

Herregud. Ingen kan väl lämnas oberörd efter gårdagens avsnitt av Svenska Hollywoodfruar? Jag har aldrig gillat Gunilla Persson, ni vet hon med den unga dottern Erika som har dragits in i showbusiness av Gunilla. Hon verkar ju inte bry sig ett skit om att Erika var jättesjuk och halsinfektion och allt vad det var. Gunilla satte henne ändå i bilen och körde henne i timmar till Las Vegas. Man blir ju förbannad. I programmet framgick det ju tydligt att flickan inte ville, och att hon tydligen hade blåskatarr. Som om Gunilla brydde sig om det? "Bit i läpparna Erika så dem blir lite röda", what?! Hur kan hon ärlig talat uppmana sin dotter detta, det är ju hemskt! Dottern hostade och spydde inne på toaletten. Vad gör Gunilla då? Jo - hon säger till henne att "det är jättebra att du kräks för då får du upp det här slemmet du har i halsen. Det är gud som gör att du gör det" Seriöst!? Varför lura i dottern att Gud får henne att spy, när det i själva verket är den pantade hollywoodfrun som ligger bakom allt? Stackars barn.

Nog för at jag utbildar mig till förskolelärare och läser mycket om barn och barnkonventionen, men vem som helst kan väl fatta att detta är helt sjukt och fult beteende? Att Tv3 ens kan visa detta? Usch...

Jag lyckades hitta Gunillas blogg, där hon skriver följande rader:

"Det var mycket olyckligt att Erika åkte pa en långvarig förkylning precis under tvinspelningen, jag hade ju kritiserats tidigare i tvserien Svenska New York fruar för att jag förde fram Erikas konstnärliga talang. Och nu var jag beredd pa hårdare kritik eftersom hon var sjuk men ändå sjöng. I det kommande programmen som handlar om Erika kanske jag får annu mer kritik eftersom hon fortfarande är sjuk vilket jag hoppas kommer tydligt fram."


Ja du Gunilla... Du må vara den som känner din dotter bäst, det betvivlar jag inte. Och vem vet vad tv kan klippa ihop och ha sig. Men seriöst? Det som faktiskt visar på tv, det som sägs, det är ju där. Och varför i hela fridens namn önskar du att din dotters sjuka kommer fram tydligt i tv? För att du vet att hon sjunger bättre? Lägg av. Var är moderkänslan? Det är ju för fan showbusiness 24/7 verkar det som.

Igår fick jag verkligen ett klart och tydligt exempel på varför jag inte ska ägna tid till att titta på Svenska Hollywoodfruar mer..




Kommentarer
Josefine

Jag var tvungen att kolla på det när du skrev om detta. Det har ju varit en snackis någon dag nu, så det var väl på tiden att jag kollade på det och jag kan inte sluta skaka på huvudet. Någon borde ju ringa socialen och ta hennes dotter ifrån henne. Sämre morsa får man ju leta efter. Tacka vet jag Maria Montazami, som i alla fall har ett hjärta och inte är en hjärtlös bitch.

2011-09-29 15:51:07
URL: http://josfinee.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0