helgen i sin korthet

Hej!

Idag är det en grå dag här hemma i Kungälv. Då tänker jag främst på vädret, för det är jämngrått ute och rätt mörkt, som om det ska komma en störtskur när som helst. Det hänger i luften och dallrar. Men även det faktum att det är idag 10 år sedan World trade center kraschade. minns inte så mycket från den dagen om jag ska vara ärlig. Jag minns bara att jag kom hem från skolan den dagen, och mamma och pappa satt i soffan och såg på extra-insatta rapporter från New York med exklusiva bilder från kollapsen och paniken i folks ögon. Stora rökmoln som väller fram längst de amerikanska gatorna. just nu pågår en sändning på tv från minnesstunden direkt från Ground Zero i New York. tittar lite titt som tätt medan jag pluggar. Min uppsats om observation är nu inskickad och det finns inget jag kan göra mer med den. Skönt att slippa den.

Igår fyllde morfar 81 år. Galet. Han som är superpigg för sin ålder, haha. Tillsammans med familjen och morföräldrarna åkte vi till botaniska trädgården och tittade runt lite. Sedan åkte vi hem hit till tveten igen och åt tårta så att man nästan gick in i en sockerkoma. Ändå är det tårta kvar i kylen, haha. När alla hade åkt hem till sig drog jag fram filt och kuddar och slängde mig i sängen inne i gästrummet och tittade på Mia Skäringers enmanna-show Dyngkåt och hur helig som helst från Cirkus i Stockholm. Åh vadj ag älskar henne! Jag kände igen mig så väl i mycket som hon sa, blev generad och berörd ända in. Hon vågar vara ful, vacker, rolig, sårbar, galen och ynklig på samma gång. En väldigt inspirerande kvinna får jag säga. Önskar att jag hade spelat in hela showen på band. dumt av mig att missa det.

Anyway, nu ska jag återgå till plugget. Har en hel del som ska läsas på 6 dagar. Och planeras inför vfu-perioden. Så det är bara att sätta igång, ciao ciao! /L

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0